کد خبر: ۵۱۰۴۷۷
زمان انتشار: ۱۲:۵۷     ۰۳ مرداد ۱۴۰۱
قیمت نفت امروز به علت نگرانی از افزایش شدید نرخ بهره بانکی در آمریکا به 102.04 دلار کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، قیمت نفت امروز دوشنبه کاهش یافت و به دلیل نگرانی‌ ها در مورد افزایش نرخ بهره بانکی در آمریکا که می‌ تواند تقاضای سوخت را تضعیف کند، روند کاهشی اخیر را افزایش داد.

هر بشکه نفت برنت با یک دلار و 16 سنت کاهش 102.04 دلار فروخته شد. نفت برنت چهارمین روز کاهشی را ثبت کرده است.

هر بشکه نفت خام آمریکا با یک دلار و 21 سنت کاهش 93.34 دلار معامله شد. این نوع نفت نیز چهارمین روز کاهشی را تجربه می کند.

تتسو ایموری، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «قیمت نفت به دلیل نگرانی فزاینده در مورد افزایش شدید نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا که سبب کندی اقتصاد جهانی و کاهش تقاضای سوخت خواهد شد، تحت فشار است.»

وی  افزود، بهبود ضعیف اقتصاد چین نیز بر احساس حاکم بر  بازار تأثیر می گذارد.

مبادلات نفت در هفته های اخیر پرنوسان و بی ثبات بوده است زیرا معامله ‌گران تلاش می کنند احتمال افزایش نرخ بهره بر بازار که می تواند فعالیت های اقتصادی را محدود کند و در نتیجه رشد تقاضای سوخت را کاهش دهد، در مقابل عرضه محدود ناشی از اختلال در صادرات نفت روسیه به دلیل تحریم‌های غرب، بررسی کنند.

مقامات فدرال رزرو اعلام کردند، بانک مرکزی این کشور احتمالا در نشست 26 تا 27 جولای، نرخ بهره را 0.75 درصد افزایش خواهند داد.

چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، در سه ماهه دوم به علت اعمال محدودیت های کرونایی، آمار ضعیف بخش املاک و رفتار محتاطانه مصرف‌کننده ها، تنها 0.4 درصد رشد سالانه ثبت کرده است.

کازوهیکو سایتو، تحلیلگر بازار گفت: « روند حرکتی بازار به دلیل نگرانی ها در مورد از سرگیری تولید نفت لیبی که کاهش عرضه در جهان را کم خواهد کرد، نزولی باقی خواهد ماند.»

شرکت ملی نفت لیبی در ساعات اولیه روز شنبه در بیانیه ‌ای اعلام کرد، این شرکت قصد دارد تولید خود را در طی دو هفته به 1.2 میلیون بشکه در روز برساند.

اتحادیه اروپا اعلام کرده است، به منظور محدود کردن ریسک های وارده به امنیت انرژی جهان، شرکت های دولتی روسی «روس نِفت» و «گازپروم» می توانند نفت روسیه را به کشورهای ثالثی ارسال کنند.

بعلاوه، پرداخت‌ های مربوط به خرید نفت خام دریایی روسیه توسط شرکت‌های اتحادیه اروپا ممنوع نخواهد بود.

اعلامیه اتحادیه اروپا زمانی منتشر شد که بانک مرکزی روسیه اعلام کرد، کشورش نفت خام را به کشورهایی که سقف قیمتی برای نفت روسیه تعیین کرده اند نخواهد فروخت و در عوض آن را به کشورهایی که آماده همکاری با روسیه هستند، عرضه خواهد کرد.

رئیس بانک مرکزی روسیه گفته بود: « ما به آن کشورهایی که چنین سقف قیمتی را بر نفت ما اعمال کنند، نفت نمی ‌فروشیم و محصولات نفتی به کشورهایی که آماده همکاری با ما هستند، ارسال خواهد شد.»

طرح اعمال سقف قیمتی که برای نخستین بار ماه گذشته توسط جانت یلن وزیر خزانه داری آمریکا مطرح شد، می تواند بر روی نیمی از قیمت نفت روسیه تعیین شود اما هنوز شکل توافق نهایی و سقف قیمتی هنوز اعلام نشده است.

به گفته دنیس کیسلر، تحلیلگر بازار، تجریه نشان می دهد که تعیین سقف قیمتی از سوی دولت ها بر کالاهای اساسی، کوتاه مدت خواهد بود و به زودی سبب افزایش قیمت آن کالا می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها