أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۱۰۷۸۸
زمان انتشار: ۱۲:۱۴     ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی و اجرای نمایش خیابانی شهدای استان قم با تجلیل از ۶ اثر برتر به کار خود پایان داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از قم گویا، مراسم اختتامیه نخستین جشنواره نمایشنامه‌نویسی و اجرای نمایش خیابانی شهدای استان قم با عنوان «شاهد» در تالار فرهنگ و هنر قم برگزار شد.

امیرعلی عموزاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، علی اکبرخوش‌گفتار مقدم رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان، حجت‌الاسلام سیداحمد طباطبایی سرپرست سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری، علی فرحناک دبیر جشنواره و مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی استان، اصغر نوبخت از پیشکسوتان تئاتر و جمعی از هنرمندان پیشکسوت و جوان هنرهای نمایشی استان نیز در این مراسم حضور داشتند.

نشر ارزش‌های دفاع مقدس و بازگفت اهداف شهدای جنگ تحمیلی در استان قم، تولید نمایش‌نامه‌های خیابانی قوی و درخور با ایده و هسته‌ی داستانی شهدای قم و ایجاد آمادگی جهت تولید تئاتر خیابانی با موضوع دفاع مقدس و محوریت شهدای استان از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره بوده است.

هیئت داوران نخستین جشنواره استانی نمایشنامه‌نویسی شاهد که متشکل از آقایان سید حسین فدایی حسین، احمد سلیمانی و محمد الرتی بود، از میان ۱۵ نمایشنامه راه یافته به بخش نهایی مسابقه، آراء خود را به شرح زیر اعلام کردند:

– رتبه اول
دو نمایشنامه به‌صورت مشترک:
۱) اهدای دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و هدیه نقدی به نویسندگان نمایشنامه «محمدجواد»، به نویسندگی مشترک پگاه پورکاشفی و آرش منصوری.
۲) اهدای دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و هدیه نقدی به نویسنده نمایشنامه «استادیوم ۱۱» به نویسندگی آرش رضایی.

– رتبه دوم
دو نمایشنامه به‌صورت مشترک:
۱) اهدای لوح سپاس، تندیس جشنواره و هدیه نقدی به نویسنده نمایشنامه «جاوید الاثر» به نویسندگی مهدی منصوری.
۲) اهدای لوح سپاس‌، تندیس جشنواره و هدیه نقدی به نویسنده نمایشنامه «خیابان دل آذر» به نویسندگی مهدی ملاک.

– رتبه سوم
دو نمایشنامه به‌صورت مشترک:
۱) اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هدیه نقدی به نویسنده نمایشنامه «تنها گریه کن» به نویسندگی رقیه زیوری بصیر.
۲) اهدای لوح تقدیر، تندیس جشنواره و هدیه نقدی به نویسنده نمایشنامه «دویست و نود و نهمین نفر» به نویسندگی آرش رضایی.

گفتنی است نمایشنامه‌های منتخب این جشنواره، با حمایت انجمن هنرهای نمایشی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و مشارکت اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان فرهنگی هنری ورزشی شهرداری قم، توسط هنرمندان هنرهای نمایشی تولید و در آستانه برگزاری کنگره ملی شهدای استان قم به نمایش گذاشته خواهند شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها