أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۰۸۱۶
زمان انتشار: ۱۳:۲۶     ۰۸ مرداد ۱۴۰۱
مهدی تاج در شرایطی به دنبال تبرئه خود از پرونده مارک ویلموتس است، که در این باره به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال یکی از تقصیرکاران است.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرگزاری فارس، روز گذشته مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد تا به نوعی خود را برای بحث قرارداد مارک ویلموتس سرمربی نجیب! بلژیکی مبرا کند.

تاج در این برنامه قصد داشت تقصیرات را گردن دیگران بیاندازد و باردیگر حرف های تکراری خود را که پیش از این هم در جاهای دیگر گفته بود، بیان کرد.

وی پس از توضیحاتی درباره حضور ویلموتس، مدعی شد به دلیل تحریم هایی که به کشور وارد شد عملا فدراسیون فوتبال نتوانست، مانند پرداخت حقوق کی روش، حقوق ویلموتس را از طریق فیفا بپردازد و این موضوع زمینه ساز اتفاقات و ماجرای بعدی شده است. که در ادامه ماجرای «شستا» و ... پیش آمد.

رئیس اسبق فدراسیون فوتبال، تاکید داشت که مطرح شدن بحث شستا؛ به خاطر نامه های متعددی بوده که سلطانی فر وزیر وقت ورزش به دیگر وزیر وقت شریعتمداری و جهانگیری معاون اول وقت زده شده تا 2 میلیون یورو، قرض داده شود تا در آینده از طریق فیفا این پول پرداخت شود. البته در این باره شورای امنیت هم تصمیم گیری کرده است تا این پول از طریق نهاد زیر مجموعه وزارت کار پرداخت شود.

تاج مدعی شد 17 نامه به سلطانی فر زده است، تا در این باره اقداماتی جهت پرداخت پول ویلموتس صورت گیرد و عملا همه وزرا در جریان این ماجرا بوده اند.

وی عنوان کرد نامه نگاری های متعدد با فیفا و ای اف سی داشته، و فیفا گفته به خاطر تشدید تحریم های فیفا نمی توانیم پول ویلموتس را پرداخت کنیم.

تاج در ادامه همچنین بیان کرد که هیات رئیسه با آگاهی کامل حضور ویلموتس را تایید کرده است.

با فرض اینکه تمام صحبت های تاج در این باره درست بوده باشد، باید این موضوع را یادآوری کرد که این اتفاقات در دوران مدیریت شما رخ داده و قطعا شما درباره این اتفاقات، از روز اول انتخاب مارک ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال تا انعقاد قرارداد و در ادامه نحوه پرداخت مبالغ آن یکی از افراد مسئول هستید.

سوالی دیگری که جای طرح دارد، این است که مهدی تاج پس از این اتفاقات و حواشی رخ داده، چرا باردیگر می خواهد نامزد انتخابات شود و در این باره باید شفاف پاسخ بدهد که آیا برای برون رفت از وضعیت موجود که از دوران ریاست او استارت خورده است، برنامه ای طراحی کرده است.

تاج روز گذشته عنوان کرد که افرادی را در فوتبال می آورد که 2 بار تیم ملی را به جام جهانی برده است و صحبت از کی روش کرد، نکته ای که باید به آن اشاره داشت، این است، که یکی از دلایلی که مارک ویلموتس به ایران آمد مگر خروج از دوران کی روش نبود. آیا ایشان بارها شعار نمی داد که «ویلموتس حاشیه های کی روش را ندارد» «مهمترین چیز این است که حاشیه و درگیری دیگر در تیم‌ملی وجود ندارد و این دستاورد خوبی است!» «سبک بازی تیم ملی خیلی هجومی و عامه پسند شده». «بندهای قرارداد با ویلموتس ۲ یا ۳ برابر بندهای قرارداد با کی‌روش است که از مشکلاتی که با سرمربی قبلی داشتیم درس گرفته شده است.» «در قرارداد ویلموتس آمده از مصاحبه علیه تیم‌های دیگر که در گذشته از آن رنجیده شده‌ایم پرهیز کند.»

پس با این شرایط و صحبت های ایشان در آن سال ها، آمدن کی روش یعنی دوباره بازگشت به این اتفاقات!

نکته آخر من باب توصیه به آقای تاج؛ این است که باید گفت در میان گزینه هایی که مطرح شده اند برای انتخابات فدراسیون فوتبال، طبیعتا شما بسیار باتجربه و آشنا به امورات فدراسیون هستید، اما با تفکراتی که از گذشته با شما همراه است و اتفاقات رقم خورده به نظر می رسد با حضور شما دور تسلسل در بزرگترین و پرمخاطب ترین فدراسیون ورزشی کشور رقم خواهد خورد.

البته این موضوع را هم باید یادآور شد که در دوران شما اتفاقات مثبت هم رقم خورد، اما فاجعه مارک ویلموتس آنقدر بزرگ است که جامعه فوتبال هیچ گاه آن را فراموش نکند و البته که در این مدت، افکار عمومی قانع نشده و عذرخواهی از مسببین قرارداد این سرمربی بلژیکی را ندید و نشنیده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها