أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۱۱۸۷
زمان انتشار: ۱۳:۵۲     ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
چین واردات مواد غذایی از تایوان را متوقف کرد و گفته می‌شود این اقدام در واکنش سفر نانسی پلوسی به تایوان صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از راشاتودی، شورای کشاورزی تایوان امروز اعلام کرد، چین به طور موقت واردات محصولات غذایی از چند شرکت تایوانی را متوقف کرده است.

به نوشته این گزارش، برخی این اقدام را در واکنش به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان عنوان می کنند.

شورای کشاورزی تایوان در یک بیانیه مطبوعاتی اعلام کرد، روز دوشنبه از تعلیق واردات مطلع شده و اکنون در حال بررسی این موضوع است که چه تعداد شرکت ها با این تعلیق مواجه شده اند.

در حال حاضر، شرکت هایی که در فهرست تعلیق واردات قرار دارند، شامل تولید کنندگان برگ چای، میوه های خشک، عسل، دانه های کاکائو و سبزیجات هستند؛ همچنین صید از حدود 700 کشتی ماهیگیری نیز در این فهرست قرار دارد.

به نظر می رسد، دلیل رسمی این ممنوعیت به پایبندی شرکت ها تایوانی به قوانین جدید گمرک چین که از آوریل سال گذشته اعلام شد، باز می گردد.

با این حال، آمارهای اداره کل گمرک چین نشان می دهد، چندین شرکت تایوانی که وضعیت ثبت آنها به روز است، نیز تحت تأثیر این ممنوعیت قرار گرفته اند.

گمرک چین در وب سایت خود، 107 برند ثبت شده تایوانی را در دسته «کراکر (نوعی شیرینی)، شیرینی و نودل» قرار داده است که 35 شرکت از این تعداد، با وجود ثبت به روزرسانی شده، برچسب «واردات به طور موقت تعلیق شده اند» دارند.

اما در تایوان، این تصمیم چین برای توقف واردات محصولات غذایی، از سوی برخی، نوعی انتقام از سوی پکن برای سفر روز سه شنبه پلوسی تلقی می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها