أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۱۴۴۳
زمان انتشار: ۱۱:۰۹     ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
عضو اتاق بازرگانی تهران گفت: اقتصاد کشوری موفق است که نرخ ارز در آن تک نرخی باشد، ارز ۴۲۰۰ تومانی برای اقتصاد اصلا مفید نبود و بخش عمده‌ای از علت تورم موجود، به دلیل اثرات مخرب ارز ترجیحی است.

به گزارش پایگاه 598، محمدحسن دیده‌ور؛ عضو اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو، درباره معضلات ارز ۴۲۰۰ تومانی، اظهار کرد: معضلات ارز ۴۲۰۰ برای همه دیگر محرز شده درواقع اصطلاحا چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است، خود دولت نیز قادر به پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی نبود چراکه قیمت دلار خیلی بیشتر از ۴۲۰۰ تومان بود.

وی افزود: اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی تبدیل با رانت برای یک عده‌ای شده بود، تخصیص ارز ۴۲۰۰ هیچ محدودیتی نداشت و تولید هر میزان که افراد درخواست دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی داشتند اختصاص می‌داد و عده ارز را دریافت کردند، یا کالا وارد کشور نشد و یا اگر هم وارد شد با قیمت ارز بازار آزاد کالا فروخته شد.

دیده‌ور تصریح کرد: کسانی که در چنین شرایطی متضرر شدند، طبقه متوسط جامعه بود و بسیار تحت فشار قرار گرفتند. خوشبختانه دیگر ارز ۴۲۰۰ حذف شده این اتفاق خوبی است.

عضو اتاق بازرگانی تهران با اشاره به اینکه بنده معتقد هستیم اقتصاد کشوری موفق است که نرخ ارز در آن کشور تک نرخی باشد، ادامه داد: ارز ۴۲۰۰ تومانی برای اقتصاد اصلا مفید نبود و بخش عمده‌ای از علت تورم موجود، به دلیل وجود ارز ۴۲۰۰ تومانی بود.

وی درباره تاثیر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در رشد بخش کشاورزی، بیان کرد: وقتی ارز ۴۲۰۰ تومانی داشتیم انگیزه برای واردات زیاد بود، اما درحال حاضر که ارز ۴۲۰۰ تومانی نداریم، انگیزه‌ای برای واردات دیگر مثل نیست. همین مسئله به افزایش تولید داخل می‌تواند تاثیر زیادی بگذارد چراکه باعث می‌شود انگیزه برای رسیدن خودکفایی افزایش یابد.

دیده‌ور درباره تاثیر حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در کاهش تورم، تصریح کرد: تورمی که درحال حاضر شاهد آن هستیم به دلیل حجم پول در گردش است، دولت برای کنترل تورم باید حجم پول در گردش را کاهش دهد وقتی پول دست مردم زیاد شود تورمی که شاهد آن هستیم، ایجاد می‌شود.

عضو اتاق بازرگانی تهران درباره پرداخت یارانه مستقیم به انتهای ذنجیره و کاهش ضریب جینی، خاطرنشان کرد: پرداخت یارانه مستقیم به مردم در کاهش ضریب جینی بی تاثیر نیست، اما بیشتر مسکن است، اگر یارانه به درستی پرداخت شود تاثیر مثبت خواهد داشت و درحال حاضر در بسیاری از کشور‌ها این اقدام انجام می‌شود، اما متاسفانه درحال حاضر عده‌ای یارانه را دریافت می‌کنند که نباید بگیرند، اگر یارانه به درستی پرداخت شود تاثیر مثبت خواهد گذاشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها