يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۱۵۴۷
زمان انتشار: ۱۲:۲۸     ۱۸ مرداد ۱۴۰۱
وزیر خارجه تایوان گفته که به هیچ عنوان هراسی از پکن ندارد و اجازه مداخله به این کشور را نمی‌دهد.

به گزارش پایگاه 598، «جوزف وو» وزیر امور خارجه تایوان روز گذشته (دوشنبه) در گفت‌وگو با شبکه «سی ان ان» در اظهاراتی تند تصریح کرد که تایوان از چین هراسی ندارد و همچنان به استقبال از رهبران کشورهای دموکراتیک برای بازدید از این جزیره ادامه می‌دهد.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی وزارت امور خارجه تایوان، وو در گفتگو با سی ان ان گفت که سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به این جزیره نماد حمایت قاطع آمریکا از دموکراسی تایوان است و این کشور را تشویق می‌کند تا مقاومت دموکراتیک خود را حفظ کنند.

ارتش چین که بارها درباره سفر پلوسی به تایوان هشدار داده بود، موجی از رزمایش‌ها را پس از عزیمت رئیس مجلس نمایندگان آمریکا آغاز کرد و موشک‌های بالستیک را در اطراف تنگه تایوان پرتاب کرد و هواپیماها و کشتی‌های نظامی را در سراسر خط میانی تنگه تایوان مستقر کردند.

وزیر امور خارجه تایوان در این خصوص در واکنشی تند به چین گفت که پکن حق مداخله در خصوص این که چه کسی با تایوان دوستی داشته باشد، ندارد و حق ندارد در خواسته‌های دیگر کشورها برای تعامل با تایوان مداخله کند. تایوان همچنان به استقبال از سران کشورهای دموکراتیک برای بازدید از این جزیره ادامه می‌دهد و تعامل دوستانه با کشورهای همسو را حفظ می‌کند.

وو سپس توضیح داد: «چین سالهاست که همیشه تایوان را تهدید می‌کند و در چند سال اخیر بسیار جدی‌تر شده است» تا ارزش‌های دموکراسی، آزادی و حقوق بشر تایوان را تضعیف کند. این اقدامات پکن تحریک‌آمیز و بسیار خطرناک است.

وی ادامه داد: «خواه پلوسی از تایوان دیدار می‌کرد یا خیر، تهدید ارتش چین علیه تایوان همواره وجود داشت و این چیزی است که در حقیقت ما باید با آن روبرو شویم».

وزیر امور خارجه تایوان در ادامه مدعی شد که چین علاوه بر ارعاب نظامی، از تهدید اقتصادی، جنگ سایبری و نشر اکاذیب برای منزوی کردن و سرکوب تایوان در جامعه بین‌الملل استفاده می‌کند.

وو سپس اتهاماتی را علیه پکن وارد کرد و گفت که گسترش استبداد چین فقط به تایوان محدود نمی‌شود و پکن همچنین ناآرامی‌های منطقه‌ای در دریای چین شرقی، دریای چین جنوبی، اقیانوس آرام، آفریقا، آمریکای لاتین و دیگر مکان‌ها به وجود آورده است.

وزیر امور خارجه تایوان در پاسخ به سؤالی در خصوص نگرانی تایوان درباره حمله واقعی چین به این جزیره گفت: «من نگرانم که چین واقعاً جنگی را علیه تایوان آغاز کند اما آن چه که در حال حاضر پکن انجام می‌دهد، تلاش برای ترساندن ما است و بهترین راه رویارویی با این قضیه این است که به چین نشان دهیم که ما نمی‌ترسیم».

بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه تایوان در ادامه گفت که این جزیره به طور فعال قابلیت‌های دفاع از خود را تقویت کرده است و با کشورهای همسو برای دفاع مشترک از ارزش‌های دموکراسی و حقوق بشر تایوان همکاری می‌کند. تایوان همچنین وضعیت فعلی صلح و ثبات در تنگه تایوان را حفظ می‌کند و با جامعه جهانی برای مقابله با گسترش استبداد همکاری می‌کند.

وی ادامه داد: «مسئله مهم برای ما این است که ما باید آماده باشیم. ما خواهان دفاع از آزادی و دموکراسی هستیم که در این جا از آن بهره می‌بریم. هیچ‌کس نمی‌تواند این ها را از ما بگیرد».

اظهارات وزیر خارجه تایوان در حالی مطرح شده است که رسانه‌های دولتی چین روز یکشنبه هفته جاری اعلام کردند که ارتش آزادیبخش خلق چین رزمایش‌های نظامی معمول در شرق خط میانی تایوان را آغاز خواهند کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها