أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۱۱۸۵۸
زمان انتشار: ۱۱:۲۱     ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
منابع خبری فاش کردند که رژیم امارات یکی از مهمترین تاسیسات گازی در استان شبوه یمن را به پایگاه نظامی و زندان مخفی تبدیل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری 598، در یک گزارش پژوهشی که پایگاه «عرب ژورنال» منتشر کرده، آمده است: تاسیسات گازی «بلحاف» از مهم ‌ترین تاسیسات گازی یمن به شمار می رود که زیر نظر شرکت گاز مایع یمن فعالیت خود را در سال ۲۰۰۹ میلادی با ظرفیت تولید شش میلیون و ۷۰۰ هزار تن آغاز کرد که درآمد سالیانه آن برای یمن نزدیک به ۴ میلیارد دلار بود.

برپایه این گزارش، در چهارم آوریل سال ۲۰۱۵ میلادی بود که شرکت گاز یمن اعلام کرد که به علت وخامت شرایط، صادرات گاز مایع از این تاسیسات متوقف شده است و یک سال بعد از آن نیز، دولت مستعفی یمن به ریاست "عبدربه منصور هادی" رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور موافقت کرد که بخشی از تاسیسات بلحاف به شبه نظامیان هوادار خود واگذار شود تا از آن به پایگاه نظامی بهره برداری کنند و امارات از همان زمان با این شبه نظامیان تاسیسات بلحاف را تحت سیطره خود داشته و یمن را از صادرات گاز مایع محروم کرده است.

امارات تاسیسات گازی یمن را به پایگاه نظامی و زندان مخفی تبدیل کرد

براساس این گزارش پژوهشی، مقایسه نقشه ‌های هوایی و تصاویر ماهواره‌ای قبل و بعد نشان می دهد که امارات چند باند پرواز هواپیما، بالگردهای آپاچی و پهپادها احداث و مراکز تعمیر و نگهداری و سامانه های پدافند هوایی پاتریوت در بخشی از تاسیسات بلحاف مستقر کرده است.

براساس این گزارش، امارات تاکنون چند بار ادعا کرده که این تاسیسات خارج شده، اما تصاویر جدید نشان می دهد که نظامیان اماراتی و شبه نظامیان وابسته به ابوظبی همچنان در آنجا حضور دارند و هدف از ادامه حضور سیطره طولانی تر بر یمن و ادامه درگیر کردن اهالی استان شبوه با یکدیگر است.

این درحالی است که پایگاه خبری «میدل ایست آی» پیشتر در گزارشی فاش کرده بود که ابوظبی بندر نفتی بلحاف ‌در استان شبوه را به پایگاه نظامی تبدیل و زندان ‌های مخفی در آنجا ایجاد کرده است. پیشتر گزارش های متعددی از شکنجه زندانیان و مخالفان اشغالگری امارات در یمن در این زندان های مخفی منتشر شده بود.

وزارت حقوق بشر یمن چندی پیش از وجود ۱۸ زندان امارات در یمن از جمله در  استان‌های عدن، لحج، ابین، شبوه و حضرموت خبر داده و اعلام کرده بود که ائتلاف متجاوز سعودی و اماراتی تنها به بازداشت یمنی‌ها اکتفا نکرده بلکه دست به قاچاق انسان در یمن می‌زند. تشکل «جبهه ملی جنوب یمن» نیز به نوبه خود اعلام کرده بود که امارات زندان‌های مخفی در یمن دارد.

برپایه این گزارش، اطلاعات منابع مختلف نظامی نشان از حضور نظامیان فرانسوی در تاسیسات بلحاف دارد. اخیرا آمریکا و فرانسه برای از سرگیری فعالیت و صادرات تاسیسات گازی بلحاف وارد عمل شده اند و براساس اطلاعات رسیده، شرکت توتال با امارات برای صادرات گاز یمن قرارداد بسته است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها