أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۱۱۸۶۵
زمان انتشار: ۱۲:۲۰     ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: در راستای توسعه همکاری‌ با کشورهای دوست، رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران قصد دارد به عراق سفر کند.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری فارس، امیر سرتیپ «عزیز نصیرزاده» در دیدار سپهبد ستاد «مزهر محسن العلاق» رئیس دانشگاه دفاع ملی عراق که در ستاد کل نیرو‌های مسلح کشورمان صورت گرفت، با بیان اینکه امیدوارم در کشورمان روز‌های خوبی را سپری کرده باشید و برای شما میزبان خوبی بوده باشیم، اظهار داشت: تفاهم‌نامه خوبی روز گذشته بین دانشگاه دفاع ملی عراق و دانشگاه عالی دفاع ملی منعقد شده است که این‌ می‌تواند در انتقال تجربیات بین دو دانشگاه مفید باشد.

امیر نصیر زاده افزود: ما مشترکات دینی و مذهبی زیادی با مردم عراق داریم و از سوی دیگر هر دو کشور از نظر موقعیت جغرافیایی نیز شرایط خاصی را دارند که این موجب می‌شود تعاملات بین دو کشور گسترش یابد.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تاکید کرد : آقای رئیسی یکی از اولویت‌های سیاست خارجی خود را توسعه همکاری با همسایگان ایران قرار داده که کشور عراق یکی از این کشور‌ها است از این روی دانشگاه شما و دانشگاه دفاع ملی ایران می‌توانند با یکدیگر تعاملات خوبی داشته باشند؛ بر این اساس ما در ستاد کل با جدیت در توسعه این روابط کوشش خواهیم کرد.

امیر نصیرزاده افزود : سردار باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در راستای توسعه همکاری‌ها یکی از برنامه‌هایی که دارد سفر به عراق است که در صورت فراهم شدن شرایط شاهد انجام این سفر در آینده خواهیم بود.

جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تاکید کرد : اتحاد و برادری دو ملت می‌تواند قدرت نوظهوری را در منطقه ایجاد کند که این با تبادل اندیشه و فکر در تمام سطوح قابل تحقق است.

سپهبد ستاد مزهر محسن العلاق رئیس دانشگاه دفاع ملی ‌عراق هم درباره مبارزه با تروریسم گفت : برای مبارزه با تروریسم ‌نیازمند افزایش همکاری های‌ مشترک‌ بین تمام کشورهای منطقه هستیم از این روی مرکز ‌تبادل اطلاعات بین عراق، ایران، سوریه و روسیه ایجاد شده که البته همان‌گونه که عنوان شد تحقق این ‌مهم نیازمند افزایش سطح همکاری ها در حوزه بین الملل است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها