أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۱۱۸۹۸
زمان انتشار: ۰۹:۰۳     ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند یکی از چهار زن ایرانی ساکن اسرائیل که به «جاسوسی» برای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی متهم شده‌اند روز پنج‌شنبه، ۲۰ مرداد، در خانه‌اش خودکشی کرده و با حال «وخیم» به بیمارستان انتقال یافت.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از سراج24؛ رسانه‌های اسرائیل گزارش دادند یکی از چهار زن ایرانی ساکن اسرائیل که به «جاسوسی» برای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی متهم شده‌اند روز پنج‌شنبه، ۲۰ مرداد، در خانه‌اش خودکشی کرده و با حال «وخیم» به بیمارستان انتقال یافت.

نام این فرد اعلام نشده، اما پایگاه خبری اسرائیلی والانیوز نوشت که این زن ساکن شهر حولون، در نزدیکی تل‌آویو، بود و با قرص اقدام به خودکشی کرده است.

به نوشته والانیوز، کسانی که او را در خانه‌اش یافتند نیروهای امداد پزشکی را خبر کرده و وی بلافاصله به یک بیمارستان نزدیک منتقل شد.

از او نامه‌ای به جای مانده که از بازماندگانش می‌خواهد از فرزندانش بعد از مرگ او مراقبت کنند.

پایگاه خبری ماکو، متعلق به شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل، به نقل از همسر او نوشت در هشت ماه گذشته، (از زمانی که ماجرای اتهام رسانه‌ای شد)، این زن «بیچاره» شده بود‌.

همسر این بانوی ایرانی، شباک، سازمان امنیت داخلی اسرائیل، را متهم کرد که زن و خانواده او را به این وضع فاجعه‌بار کشانده است. او گفت هشت ماه است که زندگی ما «یک جهنم» است.

این مرد ایرانی ساکن اسرائیل که نامش اعلام نشده است افزود که همسر «بی‌گناه» او را که هیچ سابقه بزهکاری نداشت، مورد اذیت و آزار قرار دادند.

این مرد افزود که او و خانواده‌اش «صهیونیست» بوده و با ارزش‌های «صهیونیسم» بزرگ شدند اما حال با چنین اتهام «کذبی» روبه‌رو هستند.

سازمان شباک گفته است که خودکشی این زن «هیچ ارتباطی» با بازجویی از او ندارد.

از گزارش رسانه‌های اسرائیل چنین برمی‌آید که بانویی که خودکشی کرده، همان زنی نیست که در گزارش مشروح اخیر شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل زندگی‌اش به تصویر کشیده شده بود.

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل چندی پیش زندگی یک خانواده ایرانی دیگر ساکن اسرائیل را نشان داد که در آن، بانوی خانواده جزئیات اتهام وارده به خود را تشریح کرد. او از «آزار» روحی خود در بازداشتگاه سازمان امنیت اسرائیل خبر داد.

همسر و فرزندان این خانواده در آن برنامه در حالی که اشک می‌ریختند توضیح می‌دادند که در دوره طولانی که مادر خانواده در بازداشتگاه شباک بوده، بر سر او و خانواده چه آمده است.

بانوی یادشده دارای نوه است. او توضیح داد که در شبکه‌های اجتماعی با یک شهروند ایرانی تماس‌هایی داشته که همسر و فرزندان او نیز از آن آگاهی داشتند زیرا آن فرد خود را یک یهودی ایرانی جا زده بود.

این بانوی ایرانی پس از مشکوک شدن به این فرد، ارتباط خود را از دو سال پیش از بازداشت شدن قطع کرده بود. اما ماه‌ها قبل از اینکه ماجرای اتهام به او و چند زن ایرانی دیگر ساکن اسرائیل رسانه‌ای شود، از سوی شباک بازجویی شدند.

«مظنونین» تا آغاز بخش اصلی دادگاه و محاکمه، فعلا آزاد هستند. این زنان از وجود یکدیگر و تماس افراد شبیه خود در اسرائیل با کسی که شباک او را «مهره اطلاعاتی ایران» نامیده، آگاهی نداشتند.

شباک روز ۲۲ دی سال گذشته خبر داد که چهار زن و یک مرد ایرانی ساکن اسرائیل را به «جاسوسی» برای سپاه پاسداران متهم می‌کند.

به گفته شباک، کسی که خود را با نام «رامبد نامدار» معرفی کرد، از راه فیس‌بوک با این دسته از زنان ساکن اسرائیل در تماس بود و آنها را «بسیج کرده بود».

در «ماموریت» محوله به این افراد از جمله به گرفتن عکس از یک نماینده زن مجلس اسرائیل یا گرفتن عکس از سفارت آمریکا در اسرائیل اشاره شده اما شباک تایید کرده بود که اکثر این «ماموریت‌ها» انجام نشده است.

در همان زمان نفتالی بنت، نخست‌ وزیر وقت، به شباک و پلیس اسرائیل به خاطر «عملیات موفقی که فعالیت تروریستی خطرناک بر ضد اسرائیل را خنثی کرد»، تبریک گفته و افزود که «دستان بلند دستگاه امنیتی اسرائیل به همه کسانی که قصد آسیب زدن به اسرائیل را دارند، خواهد رسید».

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها