کد خبر: ۵۱۱۹۰۰
زمان انتشار: ۰۹:۱۱     ۲۴ مرداد ۱۴۰۱
مراسم بزرگداشت روز خبرنگار با عنوان روایت اول با تقدیر از شیرین ابو عاقله خبرنگار الجزیره و تقدیر از خبرنگاران جان باخته در حادثه کرونا برگزار شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از خبرگزاری شبستان، آیین بزرگداشت روز خبرنگار با عنوان روایت اول صبح روز گذشته با حضور اهالی رسانه و حضور سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار شد. این مراسم با اجرای آیینی سوگواری سرور و سالار شهیدان با دمام نوازی آغاز به کار کرد. 

در این مراسم، فرشاد مهدی پور، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حمایت دولت و معاونت مطبوعاتی از رسانه ها گفت: ما در تمامی شیوه نامه های اجرایی می خواهیم اهالی خبر و رسانه از ارتقای شغلی بالاتری بهره مند شوند و در همین راستا بسته های حمایتی را برای آنها در نظر گرفته ایم.

در ادامه این مراسم، حامد هادیان، خبرنگار میدانی حاضر در جنگ اوکراین درباره خبرنگاری بحران نکاتی را ارایه کرد که از جمله آنها به کمرنگ کردن نقش رسانه ها از سوی روابط عمومی های دستگاه ها و سازمان ها بود.

در ادامه این مراسم از شیرین ابو عاقله خبرنگار شهید خبرگزاری الجزیره تقدیر شد. سپس پنج خبرنگار رسانه های مکتوب و خبرگزاری ها به نمایندگی از جامعه رسانه ای نکاتی را ارایه کردند.

در این مراسم، سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت از ارایه تسهیلات 50 میلیون تومانی خرید لوازم خانگی به خبرنگاران خبر داد.

سپس در ادامه این مراسم گروه تعزیه ای به اجرای تعزیه پرداختند و سپس با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از خبرنگاران جان باخته کرونا مثل روح الله رجایی، علی اکرمی، مایا شرفی و یاسمن علی اکبرلو تقدیر شد.

در این مراسم، همچنین محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تدوین لایحه جامع رسانه ای خبر داد و گفت: این لایحه در کمیسیون فرهنگی دولت تدوین و کلیات مطالبات خبرنگاران در این آیین نامه گنجانده شده است و قرار است در روزهای آینده در کمیسیون فرهنگی دولت و مجلس نهایی شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها