أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۲۲۸۲
زمان انتشار: ۱۰:۱۵     ۲۹ مرداد ۱۴۰۱
امروز بزرگ‌ترین پایانه زیرزمینی قطارهای شهری کشور در اکباتان تهران به بهره‌برداری می‌رسد؛ پایانه‌ای که کمک می‌کند تا سرفاصله قطارها در خط ۴مترو کاهش پیدا کند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از همشهری، پس از افتتاح پایانه بزرگ ۷۰هزار مترمربعی اکباتان، به مرور نوبت به افتتاح ۱۲ایستگاه‌ جدید مترو می‌رسد تا در نیمه دوم سال، علاوه بر اتوبوس‌های نو و بازسازی‌شده، مترو هم در خدمت‌رسانی جان تازه‌ای بگیرد. مدیرعامل شرکت متروی تهران در مورد زمانبندی افتتاح این ایستگاه‌ها با تأکید بر اینکه این ۱۲‌ایستگاه در شرایط یکسانی قرار دارند و طبق برنامه‌ریزی‌ها به‌احتمال فراوان در ماه‌های پایانی سال به بهره‌برداری خواهند رسید، گفت: «بخشی از اعتبارات تکمیل این ۱۲‌ایستگاه از محل انتشار ۱۵۰۰‌میلیارد تومان اوراق مشارکت است که طی روزهای آتی منتشر خواهد شد.» مسعود درستی به تفاهم وام ۲۴۰۰میلیارد تومانی با بانک شهر اشاره کرد و ادامه داد: «ظرف چند روز آینده نخستین قسمت این پول به دستمان می‌رسد و بخشی از اعتبارات نیز از محل منابع نقد و غیرنقدی که در بودجه‌۱۴۰۱ دیده شده، تامین می‌شود.» البته اگر پیمانکاران بتوانند ساخت تجهیزات را به سرعت انجام دهند، امکان افتتاح ۱۲ایستگاه جدید در ۴خط فراهم می‌شود. در این میان ظرفیت بهره‌مندی از مجتمع ایستگاه‌ها با حضور بخش خصوصی برای تامین منابع مالی وجود دارد.

در ادامه نگاهی کوتاه به ۱۲ایستگاه جدید مترو که درصورت تامین به‌موقع منابع مالی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسند و سایر ایستگاه‌های در دست اقدام شبکه حمل‌ونقل همگانی زیرزمینی تهران انداخته‌ایم:

اتوبوس و مترو نفس تازه می‌کنند + اینفوگرافیک

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها