أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۱۲۴۹۱
زمان انتشار: ۰۹:۵۶     ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
نماینده همدان در مجلس خبر داد
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی از تشکیل پرونده قضایی در زمینه کم‌کاری مسئولان در زمینه آب خبر داد و گفت: آخرین پیگیری ۳۰ مردادماه انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی اظهار کرد: در بحث توزیع و مصرف آب مشکلاتی در سطح کشور وجود دارد که این مسائل در مجلس و در صحن مجلس ۳۰ مردادماه نیز تذکر داده شد.

وی افزود: متأسفانه به علت نبود مدیریت درست ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی و با شیوه‌های غرقابی و بدون الگوی کشت انجام شده که موجب هدررفت آب می‌شود، کشاورزی که گاهی نتیجه‌ای هم ندارد و حتی گاه محصولات کشاورزی روی دست کشاورزان می‌ماند.

فلاحی با اشاره به اینکه استان همدان به عنوان قطب کشاورزی کشور دچار مشکلات کم‌آبی شده است، توضیح داد: این مشکلات دلایلی از جمله کار غیرکارشناسی، هدررفت آب در نیروگاه شهید مفتح و کمبود میزان بارش و ... دارد که باعث شده دشت‌های فامنین و قهاوند به کویر تبدیل شود.

وی با اشاره به ریشه برخی از این مشکلات افزود: هم‌چنین از قنوات و چاه‌‎های همدان نیز به درستی استفاده نشده و ساماندهی در این زمینه وجود ندارد، حتی آمار دقیقی از قنوات استان در دست نیست گاهی این قنوات به علت ساختمان‌سازی‌ها و انسدادی که پیش می‌آید، بیرون زده و هدر می‌رود.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: سال ۱۳۸۳ همزمان با سفر رهبر انقلاب به همدان تأمین آب پایدار از سد تالوار تصویب شد، این پروژه با احداث سدی که نمی‌توان گفت این کار کارشناسی هست یا غیرکارشناسی، در نهایت با ۱۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری انجام شد اما به علت سهل‌انگاری مسئولان پیشرفت نداشت و پیگیری آن انجام نشد که نتیجه آن وضعیت امروز همدان است.

فلاحی با اشاره به اینکه مشکل تنش آبی همدان از خیلی قبل تذکر داده می‌شد، تصریح کرد: در زمینه کم‌کاری مسئولان از طریق سیستم‌های نظارتی در حال پیگیری هستیم پرونده برخی از مسئولان که در این زمینه تخطی داشتند، به دستگاه‌های قضایی سپرده شده و در این زمینه آخرین پیگیری ۳۰ مردادماه انجام شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها