أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۲۵۰۵
زمان انتشار: ۱۱:۴۴     ۰۱ شهريور ۱۴۰۱
شاهچراغی با بیان اینکه تمام توانایی و ظرفیت ما در اختیار مدیریت شهر و روستایی است، گفت: در سفر رئیس جمهور به قم ۲ هزار و ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه 598، سیدمحمدتقی شاهچراغی عصر امروز در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه هفته دولت برای پردازش اقدامات انجام شده یک فرصت مناسب است، اظهار کرد: دولت سیزدهم در مسیر شهیدان انقلاب اسلامی به ویژه شهید رجایی و باهنر گام بر می‌دارد.

وی با بیان اینکه تلاش ما بر این است دولت به وظیفه اصلی خود نسبت به خدمت‌رسانی به مردم موفق باشد، عنوان کرد: خوشبختانه در مجموعه مدیریت استان نیز همکاری و هماهنگی مطلوبی شکل گرفته است که نتیجه آن افزایش خدمت‌رسانی به شهروندان خواهد بود.

استاندار قم با اشاره به اینکه میراث‌دار مشکلاتی از گذشته بوده‌ایم، مطرح کرد: در این مدت گره‌های زندگی مردم را شناسایی کردیم و بخشی از آن را در قالب سفر رئیس جمهور و بخشی از آن را با استفاده از اختیارات مجموعه مدیریت استان برطرف کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه تلاش ما بر این است مشکلات را در جغرافیای موضوع بررسی کنیم، خاطرنشان کرد: تلاش ما بر این بوده است هر مصوبه‌ای که در این مدت داشته‌ایم به طور کامل ثبت و ارزیابی شده است.

شاهچراغی ادامه داد: با انجام ارزیابی‌های منظم، در لحظه می‌دانیم که چه تعدادی از مصوبات اجرایی، چه تعدادی در مسیر اجرا و حتی چه تعدادی قابلیت اجرایی شدن ندارند.

وی با اشاره به اینکه دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور به زودی آغاز خواهد شد، تصریح کرد: به دنبال شناسایی نیازهای مردمی که بعد از سفر نخست به وجود آمده است هستیم تا در قالب سفر دوم آن‌ها را ارائه دهیم.

استاندار قم با بیان اینکه عمده مصوبات سفر رئیس جمهور به قم در مسیر اجرا قرار گرفته است، یادآور شد: تمام اقدامات انجام شده طی ماه‌های گذشته در مسیر پیشرفت و آبادانی استان قم در تمام حوزه‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه برخی از مصوبات دغدغه عمومی و نیازهای مردم و استان است، بیان کرد: اولویت ما به سرانجام رساندن بخشی از پروژه‌هایی است که در دل جامعه وجود دارد و می‌تواند مشکلات مردم را برطرف کند.

شاهچراغی با بیان اینکه تمام توانایی و ظرفیت ما در اختیار مدیریت شهر و روستایی است، ابراز کرد: در سفر رئیس جمهور به قم ۲ هزار و ۳۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی افزود: دولت در تامین اعتبار از جدولی که تنظیم کرده است جلوتر است و برنامه‌ریزی ما این است در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ تمام اعتبارات سفر را جذب کنیم.

استاندار قم با اشاره به اینکه بخشی از پروژه‌ها گذشته طولانی مدتی را دارند، اظهار داشت: منوریل، مترو، فرودگاه، بافت فرسوده، خانه‌های زیر دکل، چهل اختران، دروازه ری، پروژه‌های اطراف حرم، شاهزاده اسماعیل، ساماندهی سکونت‌های غیر رسمی و ... ازجمله این پروژه‌ها هستند.

وی از انجام پروژه جمع‌آوری ریل‌های متروکه یاد کرد و گفت: این خط عملا قابلیت استفاده نداشت و آسیب‌های اجتماعی متعددی نسبت به آن گزارش شده بود و علی‌رغم تمام مشکلات این پروژه انجام و شهرداری متولی جایگذاری آن است.

شاهچراغی با بیان اینکه مسکن یکی از مشکلات استان و شعار دولت بوده است، عنوان کرد: گزارش راه و شهرسازی تا به امروز مبنی بر ثبت نام ۱۲۸ هزار نفر برای مسکن است که از این تعداد ۹۲ هزار نفر واجد شرایط هستند.

وی اضافه کرد: از این تعداد هم متاهلین هستند و هم افراد مجردی که مطابق قانون شرایط لازم را داشته‌اند.

استاندار قم با اشاره به اینکه در استان قم ۴ هزار و ۸۰۰ واحد در دست اجرا داریم، مطرح کرد: عمده این واحدها در پردیسان است و درصد پیشرفت آن‌ها از ۱۰ درصد الی ۹۰ درصد متغیر است.

وی ادامه داد: همچنین تلاش ما بر این است شرایطی آماده کنیم تا افرادی که در بافت فرسوده هستند نسبت به اصلاح مسکن اشتیاق بیش‌تری داشته باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها