يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۳۰۱۷
زمان انتشار: ۱۴:۳۶     ۰۹ شهريور ۱۴۰۱
تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» روایت خاطرات کونیکو یامامورا (سبا بابایی)، یگانه مادر شهید ژاپنی رونمایی شد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، سیزدهمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همراه با انتشار تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب»، صبح امروز چهارشنبه ۹ شهریورماه در مرکز همایش‌های صداوسیما برگزار شد و در آن تقریظ مقام معظم رهبری بر این کتاب که روایت خاطرات کونیکو یامامورا (سبا بابایی)، یگانه مادر شهید ژاپنی در ایران، اثر حمید حسام و انتشارات سوره مهر است، با حضور حجت‌الاسلام قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، علیرضا مختارپور رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، ایمان عطارزاده رییس حوزه ریاست دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری و پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیما رونمایی شد.

تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» رونمایی شد + فیلم

مقام معظم رهبری در خصوص این کتاب نوشتند:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

سرگذشت پرماجرا و پرجاذبه این بانوی دلاور که با قلم رسا و شیوای حمید حسام نگارش یافته است، جداً خواندنی و آموختنی است. من این بانوی گرامی و همسر بزرگوار او را سال‌ها پیش در خانه‌شان زیارت کردم. خاطره آن دیدار در ذهن من ماندگار است. آن روز، جلالت قدر این زن و شوهر با ایمان، با صداقت و با گذشت را مثل امروز که این کتاب را خواندم، نمی‌شناختم؛ تنها گوهر درخشان شهید عزیزشان بود که مرا مجذوب می‌کرد. رحمت و برکت الهی شامل حال رفتگان و ماندگان این خانواده باد.

ساخت فیلم براساس زندگی خانم بابایی، حرکت مهم و موثری در جهت معرفی و آبرو بخشیدن به خانواده اسلامی و مردم مسلمان است و نباید از آن غفلت شود.

سید علی خامنه‌ای/ اردیبهشت ۱۴۰۱»

نماهنگ تولید شده از این تقریظ را اینجا مشاهده کنید:

کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» خاطرات خانم کونیکو یامامورا، مادر شهید محمد بابایی توسط انتشارات سوره مهر و به قلم حمید حسام منتشر شده و تا به حال ۲۶ مرتبه تجدید چاپ شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها