يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۳۰۷۲
زمان انتشار: ۱۲:۵۶     ۱۲ شهريور ۱۴۰۱
وزارت دفاع روسیه از خسارات و تلفات سنگین به نیروهای اوکراینی طی شبانه روز گذشته خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، وزارت دفاع روسیه از سرنگونی جنگنده‌های اوکراینی خبر داد که برای حمل موشک‌های آمریکایی هارم بهسازی شده اند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد چند فروند جنگنده اوکراینی را که برای حمل موشک‌های آمریکایی هارم بهسازی شده اند سرنگون کرده است. این وزراتخانه تاکید کرد در حمله به تیپ ۱۷ اوکراین و انبارهای تیپ ۴۶ نیز چهل نفر کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه با انتشار اطلاعاتی از پیشروی‌های جدید نیروهای خود در جریان عملیات نظامی ویژه در اوکراین خبر داد و افزود نیروهای اوکراینی به تلاش‌های نافرجام برای پیدا کردن جای پایی برای خود در مناطق مشخصی در نیکلایف و کریفوی روژ ادامه می‌دهند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای هوایی روسیه و یگان‌های موشکی و توپخانه خسارات زیادی به نیروهای اوکراینی وارد کردند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است، نیروهای دشمن ظرف یک روز ۱۳ دستگاه تانک، ۱۹ دستگاه نفربر، ۱۲ دستگاه خودروی نظامی زرهی، ۱۱ دستگاه خودروی کوچک مجهز به تیربارهای سنگین را از دست دادند و ۳۳۰ تن از آن‌ها نیز کشته شدند و دو فرد مسلح را نیز به اسارت در آوردند.

از سوی دیگر دو جنگنده اوکراینی سو ۲۵ و میگ ۲۹ که برای استفاده از موشک‌های آمریکایی ضد رادار بهسازی شده بودند، نزدیک منطقه اندریوکا در منطقه خرسون سرنگون شدند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای هوافضای روسیه یکی از مواضع موقت یگان هفدهم زرهی اوکراین را نزدیک منطقه پرزنیگوواتوی و همچنین انبار مهمات و تجهیزات نظامی یگان هوایی ۴۶ را در نیکلایف با سلاح‌های نقطه زن هدف قرار دادند که طی آن بیش از ۴۰ نظامی اوکراینی کشته شدند و حدود ده دستگاه خودروی نظامی نیز منهم شد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد به سبب خسارات سنگین ارتش اوکراین، نیروهای تیپ مکانیزه ۱۱۰ که مواضعی را در جمهوری دونتسک اشغال کرده بودند از انجام مأموریت جنگی خود امتناع و مواضع خود را ترک کردند.

وزارت دفاع روسیه روسیه افزود در حملات متمرکز نیروهای این کشور به مواضع تیپ شصتم پیاده در مناطق دوبریانکا و نووافورونتسووکا در منطقه خرسون، بیش از سی نفر کشته و حدود ۱۵ تن از ملی گرایان افراطی نیز زخمی شدند.

در همین حال جنگنده‌های ارتش روسیه و یگان‌های موشکی و توپخانه همچنان به حملات علیه تاسیسات نظامی اوکراین ادامه می‌دهند که طی آن یگانی از موشک اندازهای الدر در منطقه نیکلایف و هشت موضع نیروهای اوکراینی در مناطق داشنوی در منطقه خارکیف و برخی مناطق جمهوری دونتسک هدف قرار گرفتند و ۴۲ واحد توپخانه و نیروهای نظامی و تجهیزات نظامی اوکراین نیز در ۱۳۴ منطقه منهدم شدند.

در حملات روسیه، شش انبار حاوی تجهیزات موشکی و توپخانه در مناطق مختلف خارکیف و اندریوکا و برخی مناطق جمهوری دونتسک و نیکلایف هدف قرار گرفتند و یک موشک انداز ضد هوایی بوک ام ۱ نیز نزدیک یکی از روستاها در جمهوری دونتسک منهدم شد.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است یک فروند موشک آمریکایی ضد رادار هارم در منطقه نوواکاخوفکایا در استان خرسون رهگیری و منهدم شد و علاوه بر این ۱۴ فروند از موشک‌های هیمارس ساخت آمریکا نیز در مناطق مختلف جمهوری دونتسک، خرسون و... رهگیری و منهدم شدند.

منبع: باشگاه خبرنگاران
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها