أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۱۳۱۷۲
زمان انتشار: ۱۰:۱۰     ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
قیمت نفت در معاملات امروز و در آستانه برگزاری نشست اوپک پلاس با رشدی بیش از ۲ درصدی همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از ایرنا، امروز (دوشنبه) نشست اوپک پلاس برای تصمیم در مورد میزان تولید نفت اعضا برای ماه آینده میلادی برگزار خواهد شد. 

این در حالی است که منابع اوپک پلاس از تصمیم نشست هفته جاری وزیران نفت و انرژی اوپک پلاس مبنی بر احتمال تثبیت یا کاهش عرضه نفت خام برای ماه اکتبر خبر دادند.

به نظر می‌رسد، اعضای اوپک پلاس، سهمیه‌های تولید نفت خود را برای ماه اکتبر بدون تغییر نگه دارند، اگرچه برخی منابع هم از کاهش تولید با هدف تقویت قیمت‌ها سخن می‌گویند.

این در حالی است که قیمت نفت در هفته‌های اخیر با نگرانی از کاهش تقاضا و کاهش رشد اقتصادی در جهان با افتی حدود ۲۵ دلاری در هر بشکه همراه بوده است؛ بنابراین منطقی به نظر می‌رسد که اوپک پلاس برای ایجاد تعادل در قیمت‌ها، بخشی از تولید خود را از بازار خارج کند. 

در کنار کاهش رشد اقتصادی، همچنین احتمال بازگشت نفت ایران به بازار با به نتیجه رسیدن مذاکرات برجام نیز تقویت شده و این موضوع بر قیمت‌ها تاثیرگذار بوده است. 

از سوی دیگر اما نزدیک شدن به فصل زمستان و تحریم نفت و گاز روسیه از سوی غرب، مانع از سقوط بیشتر قیمت نفت در بازارهای جهانی بوده است. 

با توجه به احتمال کاهش تولید و یا تثبیت آن از سوی اعضای اوپک پلاس در نشست امروز، قیمت نفت بیش از ۲ درصد گران شد با این حال همچنان زیر ۱۰۰ دلار در هر بشکه معامله می‌شود. 

نفت برنت امروز ۲.۱ درصد گران شد و به ۹۴ دلار و ۹۶ سنت در هر بشکه رسید. 

نفت شاخص آمریکا نیز با رشدی ۲ درصدی، ۸۸ دلار و ۵۳ سنت در هر بشکه قیمت خورد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها