أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۳۱۸۱
زمان انتشار: ۱۱:۰۸     ۱۴ شهريور ۱۴۰۱
هفتمین مجمع اقتصادی شرق با محوریت موضوع «به سوی دنیای چند قطبی» و با مشارکت 40 کشور از امروز تا روز پنجشنبه در ولادی وستوک در خاور دور روسیه برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از روسیا الیوم، فعالیت‌های مجمع اقتصادی شرق با مشارکت گسترده بین‌المللی به‌ویژه کشورهای آسیایی از امروز دوشنبه در ولادی وستوک، در خاور دور روسیه و در محوطه دانشگاه فدرال آنجا آغاز شد.

فعالیت‌های این مجمع که در هفتمین دوره آن برگزار می‌شود، تا روز پنجشنبه (۸ سپتامبر ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت و هیئت‌هایی از بیش از ۴۰ کشور در این رویداد حضور دارند و پیش‌بینی می‌شود بیش از  چهار هزار شرکت کننده در آن حضور داشته باشند.

این رویداد که شامل رویدادهای اقتصادی، فرهنگی و ورزشی است، با در نظر گرفتن دستور العمل‌های بهداشتی پیشگیری از کرونا برگزار می‌شود و مهمانان به شکل حضوری یا از راه دور از طریق اینترنت در آن حضور دارند.

بر اساس این گزارش، موضوع اصلی مجمع با نام «به سوی دنیای چندقطبی» منعکس کننده فرآیندهای جهانی تغییر است که منجر به شکل گیری یک الگوی جدید اقتصادی می‌شود و فرصتی برای گفت‌و‌گو با همه طرف‌های ذینفع فراهم می‌کند.

دستور کار مجمع اقتصادی شرق شامل بیش از ۷۰ رویداد از جمله جلسات گفت‌وگو، میزگرد، گفت‌وهای تجاری و کنفرانس‌های بین المللی است.

این انجمن شامل جلسات گفت‌وگو با عنوان «روسیه - هند»، «روسیه - ویتنام» و «روسیه - آسه آن»، علاوه بر نشست شورای بازرگانی روسیه و چین و کنفرانس سرمایه گذاری و تجارت در منطقه قطب شمال است.

این مجمع یک پلت فرم مهم برای برجسته کردن مشوق‌های اعطا شده توسط دولت روسیه برای تشویق سرمایه‌گذاری در خاور دور و پروژه‌های امیدوار کننده در منطقه است.

یکی از برجسته‌ترین رویدادهای این مجمع، شرکت ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در این مراسم است که روز چهارشنبه در جلسه عمومی این مجمع سخنرانی خواهد کرد و در آن به رویدادهای جاری در اقتصاد جهانی و توسعه خاور دورخواهد پرداخت.

بر اساس بیانیه کرملین، نخست وزیران میانمار، ارمنستان و مغولستان و رئیس کنگره ملی خلق چین در جلسه عمومی این مجمع شرکت خواهند کرد.نارندرا مودی، نخست وزیر هند، اسماعیل صبری یعقوب، نخست وزیر مالزی و فام مین تین نخست وزیر ویتنام از طریق لینک ویدیویی شرکت خواهند کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها