کد خبر: ۵۱۳۳۱۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۵     ۱۶ شهريور ۱۴۰۱
صدراعظم آلمان در تازه ترین اظهارات خود درباره بحران اقتصادی و انرژی در اتحادیه اروپا گفت: ما روزهای سختی را پشت سر می‌گذاریم اما فکر نمی‌کنم اعتراضاتی در آلمان برگزار شود چرا که اقتصاد قوی و دموکراسی باثباتی داریم.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از فارس، صدراعظم آلمان با اشاره به بحران انرژی در اتحادیه اروپایی گفت: آلمان روزهای سختی را سپری می‌کند اما بعید است به اعتراضات سراسری منجر شود.

«اولاف شولتز» صدراعظم آلمان در تازه ترین اظهارات خود درباره بحران اقتصادی و انرژی در اتحادیه اروپا گفت: ما روزهای سختی را پشت سر می‌گذاریم اما فکر نمی‌کنم اعتراضاتی در آلمان برگزار شود چرا که اقتصاد قوی و دموکراسی باثباتی داریم.

اظهارات شولتز درحالی مطرح می‌شود که طی روزهای گذشته اعتراضات سراسری در برخی کشورهای اروپایی در واکنش به بحران انرژی و افزایش قیمت سوخت کلید زده شده است.

 

روز شنبه هزاران نفر از مردم جمهوری چک با حضور در خیابان‌ها به دولت این کشور، اتحادیه اروپا و ناتو اعتراض کردند.
 به گزارش خبرگزاری «رویترز» حدود ۷۰ هزار نفر روز شنبه در شهر «پراگ» پایتخت جمهوری چک علیه دولت تظاهرات کردند و از ائتلاف حاکم خواستند اقدامات بیشتری برای کنترل افزایش قیمت انرژی انجام دهد. تظاهرکنندگان همچنین مخالفت خود را با اتحادیه اروپا و ناتو اعلام کردند.


«الیزابت بورن» نخست وزیر فرانسه، از متحدان اصلی آمریکا نیز هشدار داده که در بدترین سناریو در زمستان امسال ممکن است برق منازل به مدت دو ساعت قطع شود. این  قطعی احتمال برق در بحبوحه بحران انرژی گسترده  و تشدید جنگ در اوکراین است.

قطع صادرات گاز روسیه به اروپا باعث افزایش قیمت سوخت شده و کشورهای اروپایی را با مشکلات زیادی در آستانه پاییز و زمستان سرد قرار داده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها