أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۳۳۳۱
زمان انتشار: ۱۳:۲۹     ۱۶ شهريور ۱۴۰۱
زائران پس از ثبت‌نام در سامانه سماح و پرداخت 18 هزار تومان حق بیمه، از خدمات بیمه بهره‌مند می‌شوند. اما در صورت بروز مشکل چگونه می‌توان از خدمات بیمه‌ای استفاده کرد؟

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، یکی از شروط سفر اربعین ثبت‌نام در سامانه سماح است، اما تاکنون فقط حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

دلیل اصرار ستاد اربعین برای ثبت‌نام در سامانه سماح، برنامه‌ریزی بهتر به منظور ارائه خدمات مناسب به زائران و استفاده از بیمه برای جلوگیری از هزینه‌های اضافه در صورت بروز بیماری یا مشکلی در این سفر معنوی است. اما وقتی در سامانه سماح ثبت‌نام و هزینه ۱۸ هزار  تومان حق بیمه اربعین را پرداخت کردیم، پس از بروز مشکل چگونه می‌توانیم از آن بهره بگیریم؟

خدمات بیمه شامل زائرانی است که پس از سامانه سماح با گذرنامه معتبر به صورت قانونی عازم عراق شوند؛ پوشش بیمه‌ای هر یک از بیمه شدگان در مسیرهای هوایی از زمان ورود به خاک کشور عراق آغاز و در طول مدت اقامت در شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی، کاظمین و سامرا و مسیرهای منتهی به آنها ادامه خواهد داشت و تا ساعت ۲۴ روز بعد از خروج بیمه شده از خاک عراق و ورود به کشور خاتمه می‌یابد. همچنین پوشش بیمه‌ای هر یک از بیمه شدگان در مسیرهای زمینی از فاصله ۵۰ کیلومتری مرزهای زمینی خروجی آغاز و در طول مدت اقامت در شهرهای نجف اشرف، کربلای معلی، کاظمین و سامرا و مسیرهای منتهی به آنها ادامه خواهد داشت و تا ساعت ۲۴ روز بعد از خروج بیمه شده از خاک عراق و ورود به کشور به پایان می‌رسد.

در صورتی که هر یک از بیمه شدگان تا ساعت ۲۴ روز سوم ورود به کشور علائم بیماری کرونا داشته باشد (مشروط به ارائه نتیجه تست مثبت PCR) و نیاز به ادامه درمان داشته باشند، تحت پوشش بیمه خواهند بود.

مدت پوشش بیمه‌ای هر یک از بیمه‌شدگان در عراق حداکثر ۳۰ روز است که معیار محاسبه شروع پوشش بیمه در عراق، مهر ورود اداره گذرنامه است. در صورت ایجاد خسارت برای هر یک از بیمه شدگان، باید حداکثر تا ۴۵ روز از تاریخ انقضا قرار داد، مراتب به بیمه‌گر اعلام و مدارک و مستندات ارسال شود.

در صورت بروز هرگونه حادثه مشمول تعهدات بیمه‌نامه و کسب اطلاعات در خصوص دریافت خسارت در کشور عراق زائران می‌توانند با شماره ۰۰۹۶۴۶۶۱۲ و در ایران با شماره ۰۲۱۸۹۴۳ داخلی ۲ تماس بگیرند.

به گزارش فارس، ثبت‌نام در سامانه سماح برای متقاضیان زیارت اربعین تا ۲۶ شهریورماه ادامه دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها