يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۳۳۵۲
زمان انتشار: ۱۴:۳۶     ۱۶ شهريور ۱۴۰۱
یک متخصص بیماری‌های عفونی به بیان توصیه‌هایی برای زائران اربعین پرداخت.

به گزارش پایگاه 598، آمیتیس رمضانی در گفت‌وگو با میزان به بیان توصیه‌هایی برای زائران اربعین پرداخت و گفت: بیماری‌ عفونی که علائم گوارشی دارد و می‌تواند با اسهال شدید که منجر به کم آبی شدید می‌شود، همراه باشد، وبا است. این بیماری یک اسهال باکتریایی است که چنانچه اقدامات درمانی به موقع برای آن انجام نشود می‌تواند سبب فوت بیمار شود.

وی ضمن اشاره به اینکه امسال حدود ۶۱ مورد از این بیماری در کشور گزارش شده است، ادامه داد: این بیماری از آن طرف مرزها و در شهرهای مرزی شیوع پیدا کرده است و هم از طریق مصرف آب آلوده و هم ازطریق فرد بیمار انتقال پیدا می‌کند.

مصرف آب بهداشتی

این متخصص بیماری‌های عفونی اظهار کرد: وبا در کشور عراق وجود دارد و از این رو زائران امام حسین(ع) باید توجه داشته باشند که در طول سفرشان از بهداشت آبی که مصرف می‌کنند اطمینان داشته باشند و یا در صورت عدم اطمینان حتما آن را بجوشانند تا احتمال ابتلا به این بیماری‌های عفونی را کاهش دهند.

شست و شوی مکرر دست‌ها

رمضانی ضمن تاکید به شست و شوی مکرر دست‌ها افزود: شست‌وشوی مکرر دست‌ها هم احتمال ابتلا به بیماری‌های عفونی که از طریق گوارش انتقال پیدا می‌کنند را کاهش می‌دهد و بر روی ابتلا به بیماری‌های تنفسی نظیر کرونا و آنفولانزا نقش بسزایی دارد و درست است که این بیماری‌ها بیشتر از طریق قطرات تنفسی آلوده بروز پیدا می‌کنند اما آلوده شدن دست به ویروس و یا دست دادن با فرد بیمار هم به ویژه اگر دست را به چشم، دهان و بینی بمالیم می‌تواند ابتلا به این بیماری‌ها را همراه داشته باشد.

مراجعه سریع به پزشک در صورت بروز عفونت گوارشی

وی متذکر شد: اگر در حین سفر دچار عفونت گوارشی و اسهال و استفراغ شدید حتما هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید چرا که در بیماری‌های عفونت گوارشی به ویژه وبا رساندن هر چه سریع‌تر آب و مواد معدنی به بدن درمان اصلی است چرا که فرد در این بیماری آب و مواد معدنی بدن خود را از دست می‌دهد و ما باید هر چه سریع‌تر از طریق سرم تراپی این کمبود را جبران کنیم.

تکمیل واکسیناسیون

این پزشک متخصص در رابطه با واکسیناسیون زائران اربعین توضیح داد: زائران حتما باید حداقل ۲ دز واکسن کووید را قبل از سفر خود دریافت کرده باشند و حداقل ۲ هفته از دریافت نوبت دوم واکسنشان گذشته باشد و توصیه می‌شود دزهای یاد آور واکسن را تزریق کنند.

استفاده از ماسک

وی ضمن تاکید بر استفاده ماسک در طول سفر اربعین بیان کرد: بهتر است زائران تا حد امکان در فضاهای باز حضور داشته باشند و حتما استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

آیا لازم است زائران اربعین واکسن آنفولانزا دریافت کنند؟

رمضانی در پاسخ به این سوال که آیا لازم است زائران اربعین واکسن آنفولانزا دریافت کنند؟ عنوان کرد: هنوز موارد آنفولانزا کم است و توصیه اکیدی در این رابطه وجود ندارد مگر اینکه زائران جزو گروه‌های پر خطر باشند ولی به تزریق و تکمیل واکسیناسیون کووید توصیه اکید می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها