يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۳۴۰۱
زمان انتشار: ۱۱:۳۰     ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
از همین روز اول مشخص کنید؛
هر چند مسئولان فدراسیون فوتبال تصمیم به تغییر سرمربی گرفتند تا تیم ملی در جام جهانی عملکرد بهتری داشته باشد اما باید از همین امروز مشخص شود چه کسی مسئولیت نتایج تیم ملی را برعهده می‌گیرد؟

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، چند ماه پس از آنکه تیم ملی فوتبال ایران با دراگان اسکوچیچ یکی از بهترین صعودهای خود به جام جهانی را داشت، مسئولان فدراسیون تصمیم گرفتند مربی موفق این تیم را در فاصله کمتر از سه ماه مانده به اولین مسابقه در قطر برکنار کنند و کارلوس کی روش را سر سفره «حاضر و آماده» بنشانند.

کی روش که بعد از جدایی از تیم ملی فوتبال ایران به کلمبیا رفت و به خاطر نتایج ضعیف از این تیم اخراج شد، هدایت تیم ملی مصر را برعهده گرفت اما در رساندن این تیم به جام جهانی و قهرمانی قاره آفریقا ناکام بود تا یکی از مربیان پشت خط مانده جام جهانی لقب بگیرد.

کی روش اما در کمین تیم ملی ایران بود. او توسط مشاورانش در داخل ایران اوضاع تیم ملی را به خوبی رصد می‌کرد و می‌دانست که وضعیت آشفته فدراسیون فوتبال می‌تواند روزنه‌های امید برای بازگشت او به تیم ملی را زنده نگه دارد.

او به کمین کردنش ادامه داد و از دوستانش در وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال آخرین وضعیت را پیگیر بود تا این که متوجه شد بازگشت مهدی تاج به فدراسیون فوتبال قطعی شده و او هم می‌تواند به تیم ملی برگردد.

کی روش که در هشت سال حضورش در تیم ملی فوتبال ایران نتوانسته بود طلسم‌های گذشته را بشکند و عملاً موفقیتی با این تیم نداشت، با اصرار مهدی تاج دوباره هدایت تیم ملی را برعهده گرفت تا برای سومین بار روی نیمکت این تیم در جام جهانی بنشیند.

تیم ملی با این مرد پرحاشیه و جنجالی پرتغالی در جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل صاحب یک تساوی و دو شکست شد و حذف شد. چهار سال بعد در جام جهانی روسیه هم تیم ملی با گل به خودی بازیکن حریف مراکش را یک بر صفر برد اما به اسپانیا باخت و با تساوی برابر پرتغال بازهم از همان دور مقدماتی حذف شد.

ضمن این که در دوره حضور کی روش، تیم ملی نتوانست در جام ملت‌های آسیا هم به عنوان قهرمانی برسد و عناوینی را کسب کرد که پیش از آن تیم ملی با مربیان ایرانی به همان عناوین و حتی بهتر از آن رسیده بودند.

با این شرایط این بار هم مهدی تاج به سراغ کی روش رفته است. مردی که هیچ تأثیری در صعود تیم ملی به جام جهانی نداشته و حتی در بخش عمده ای از آماده سازی این تیم برای حضور در قطر هیچ نقشی نداشته است.

پیرمرد پرحاشیه پرتغالی حالا سر سفره حاضر و آماده نشسته و دسترنج دراگان اسکوچیچ را خواهد خورد. دراگانی که با همه ایرادها و نقاط ضعفی که داشت تیم ملی را در بدترین شرایط ممکن تحویل گرفت و در بهترین شرایط ممکن به جام جهانی رساند. اما مهدی تاج پاداش او را با اخراج و گرفتن نیمکت تیم ملی در جام جهانی داد تا سیاه‌ترین خاطره دراگان از ایران را برایش به جا بگذارد.

حالا کی روش سرمربی تیم ملی ایران است و مهدی تاج باید مسئولیت نتایج او را بپذیرد. نتایجی که می‌تواند مثبت باشد و می‌تواند منفی باشد. آنچه مهم است این که از همین امروز یکی باید مسئولیت آوردن کی روش و برکناری اسکوچیچ را بپذیرد. چه تضمیمی وجود دارد که تیم ملی با کی روش بهتر از تیم ملی با اسکوچیچ در جام جهانی نتیجه می‌گیرد؟

اگر نتایج تیم ملی به گونه‌ای رقم خورد که تفاوتی با گذشته نداشت چه کسی مسئولیت این جابجایی و تحمیل هزینه میلیاردی را می‌پذیرد؟ آقای تاج از الان این مسئولیت را می‌پذیرد؟

این پرسش را از هم اکنون مطرح می‌کنیم تا بعد از سه بازی تیم ملی در جام جهانی ماجرای «کی بود کی بود من نبودم» در مورد نتایج این تیم تکرار نشود و هر مقامی مسئولیت را گردن فرد دیگری نیندازد. تاج از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکند و آنهایی هم که از وزارت ورزش زمینه حضور کی روش را فراهم کردند مسئولیتش را بپذیرند و شهامت لازم را هم داشته باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها