کد خبر: ۵۱۳۴۰۸
زمان انتشار: ۱۱:۴۷     ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
معاون وزیر دفاع لهستان مدعی شد احتمال دارد در سه تا ۱۰ سال آینده درگیری نظامی بین این کشور عضو ناتو و روسیه رخ دهد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مارسین اوسیپا» معاون وزیر دفاع لهستان چهارشنبه (هشتم سپتامبر) در مصاحبه با روزنامه این کشور گفت احتمال دارد در سه تا ۱۰ سال آینده لهستان خود را در درگیری نظامی با روسیه ببیند. وی افزود ورشو باید در زمان باقیمانده تا قبل از این جنگ مفروض تا جای ممکن تسلیحات به دست آورد. 

این مقام لهستانی ضمن این ادعا که «خطر جدی جنگ با روسیه وجود دارد»، گفت زمان این جنگ احتمالی به این بستگی دارد که درگیری در اوکراین چطور پایان می‌یابد. به ادعای معاون وزیر دفاع لهستان، این مسئله در نهایت به این بستگی دارد که روسیه برای بازسازی ظرفیت نظامی خود به چند سال نیاز دارد. او از عوامل دیگر که می‌تواند خطر درگیری را افزایش یا کاهش دهد، نام نبرد. 

به گزارش شبکه «راشا تودی»، اوسیپا این موضوع را هنگام توصیف واقعیت ژئوپولیتیکی که ظاهراً لهستان را مجبور به افزایش سریع پتانسیل دفاعی خود کرده، مطرح کرد. وی در حالی که از آنچه رسانه‌های لهستانی بودجه نظامی بی‌سابقه این کشور خوانده‌اند که با هزینه‌های اضافی «تعریف نشده» تکمیل می‌شود، دفاع می‌کرد، گفت: ما باید از این زمان برای تسلیح حداکثری ارتش لهستان استفاده کنیم. 

به گزارش یک رسانه لهستانی، پیش‌نویس بودجه دولت لهستان برای سال آینده هزینه‌های بی‌سابقه‌ای را برای نیروهای مسلح که بالغ بر ۲۰.۵۲ میلیارد دلار است، شامل می‌شود.

مدت‌هاست که ورشو به تهدید ادعایی از سوی روسیه اشاره می‌کند. از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، لهستان و کشورهای بالتیک با ذکر این تهدید ادعایی، خواستار حمایت نظامی بیشتر آمریکا و ناتو شده‌اند. در طرف دیگر، مسکو اصرار دارد که گسترش بلوک نظامی غربی ناتو به سمت مرزهای روسیه یکی از دلایلی بوده که دست به عملیات در اوکراین زده است. 

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو چهارشنبه (هفتم سپتامبر) از کمک نظامی این بلوک به اوکراین دفاع کرد و گفت اگر روسیه در اوکراین موفق شود، ممکن است به متحدان ناتو حمله کند. لهستان یکی از حامیان سرسخت کی‌یف از آغاز درگیری‌ها در اوکراین بوده موضع سختی در قبال روسیه اتخاذ کرده است. ورشو صدور روادید برای شهروندان روس را متوقف کرده و از اعضای اتحادیه اروپا بوده که از ممنوعیت صدور روادید در سراسر این اتحادیه برای روس‌ها حمایت کرده است. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها