يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۳۴۲۱
زمان انتشار: ۱۲:۱۲     ۱۷ شهريور ۱۴۰۱
در شانزدهمین روز برگزاری هشتمین نمایشگاه ایران‌نوشت:
در حاشیه اکران خصوصی پویانمایی «پسر دلفینی» برای فعالان صنعت نوشت‌افزار، 10 محصول جانبی این اثر سینمایی رونمایی شد.

به گزارش پایگاه 598، در شانزدهمین روز برگزاری هشتمین نمایشگاه ایران‌نوشت، مراسم رونمایی از محصولات جانبی پویانمایی «پسر دلفینی» با حضور تولیدکنندگان حاضر در نمایشگاه، اصحاب رسانه و محمدحسین همدانی، تهیه‌کننده این اثر سینمایی برگزار شد.

استفاده از شخصیت‌های بومی

مهدی یوسفوندی، مدیر خانه خلاق تم در مراسم رونمایی از محصولات جانبی پویانمایی «پسر دلفینی» عنوان کرد: از دو ماه پیش که نمایش این پویانمایی در روسیه آغاز شده و اکران موفقی از آب درآمده بود، گفتگو درباره نحوه استفاده موفق از محصولات جانبی آن آغاز شد.

وی استفاده از ظرفیت محصولات جانبی پویانمایی‌ها در جهان را امری مرسوم خواند و اذعان کرد: در همه دنیا تولیدکنندگان از شخصیت‌های پویانمایی محصولات مختلف تولید می‌کنند و از ارتباطی که بین کودک و شخصیت‌های حاضر در پویانمایی شکل می‌گیرد، بهره می‌برند.

مدیر خانه خلاق تم پویانمایی «پسر دلفینی» را از نظر کیفیت و جذابیت یک سر و گردن از سایر تولیدات مشابه ایرانی بالاتر توصیف کرد و ادامه داد: نتیجه تعامل دست‌اندرکاران این اثر پویانمایی با تولیدکنندگان، تولید چندین محصول جانبی بود.

وی اضافه کرد: در بین تولیدکنندگان آثار هنری و نمایشی کشور تصوری وجود دارد که بر اساس آن، برای آن که محصول هنری در سایر کشورها مورد اقبال واقع شود، از مختصات هنری آنان استفاده می‌کنند، اما تولیدکنندگان «پسر دلفینی» بدون آن که ترس به دل خود راه دهند، از مولفه‌های ایرانی استفاده کردند و اتفاقا به همین دلیل، این اثر در خارج از کشور مورد توجه واقع شد.

مدیر خانه خلاق تم افزود: اگر کیفیت یک اثر پویانمایی مناسب باشد، استفاده از مولفه‌های ملی جذاب است و می‌تواند سفیر فرهنگ ما باشد.

پنج سال زمان برای ساخت اثر

محمدحسین همدانی، تهیه‌کننده پویانمایی «پسر دلفینی» با بیان این که تولید یک اثر بلند پویانمایی چند سال زمان می‌برد خاطرنشان کرد: ساخت «پسر دلفینی» پنج سال زمان برد.

وی به تولید عروسک‌های شخصیت‌های این پویانمایی اشاره کرد و گفت: همان طور که با استفاده از شخصیت‌های این اثر، نوشت‌افزاری بسیار باکیفیت تولید شد، عروسک‌هایی جذاب و بامزه نیز از آن تولید خواهد شد.

همدانی اذعان کرد: کیفیت محصولات جانبی «پسر دلفینی» به قدری بالاست که احتمالا مخاطب ایرانی برای نخستین بار محصولاتی داخلی با این کیفیت را مورد استفاده قرار خواهد داد.

در این مراسم از محصولات جانبی این پویانمایی شامل پوشاک، جورچین، کالای خواب، کیف، دفتر، جامدادی، کوله‌پشتی، کتاب رنگ‌آمیزی، دفترچه یادداشت و میز تحریر رونمایی شد.

پویانمایی پسر دلفینی که از ابتدای هفته جاری به روی پرده سینماها رفته است، داستان نوزادی را روایت می‌کند که در جریان سقوط یک هواپیما، به دریا می‌افتد و یک دلفین (سفید) و مادرش (نانا) از وی مراقبت می‌کنند. پسر دلفینی پس از بزرگ‌ شدن در پی پیدا کردن مادرش با حوادث مختلفی درگیر می‌شود.

هشتمین نمایشگاه ایران‌نوشت به همت مجمع نوشت‌افزار ایرانی اسلامی، از یکم شهریورماه در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز شده و تا هجدهم شهریورماه ادامه خواهد داشت. ساعت بازدید از این نمایشگاه 10 تا 22 است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها