أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۳۵۳۴
زمان انتشار: ۰۹:۳۶     ۱۹ شهريور ۱۴۰۱
جدید‌ترین اخبار کرونا در ایران؛
‌براساس‌ آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرهای کشور، شاهد صفر شدن تعداد شهرهای با وضعیت قرمز هستیم و با نزولی شدن و گذر کشور از موج هفتم کرونا، بیش از ۹۰ درصد از شهرهای کشور در وضعیت زرد و آبی قرار گرفته‌اند.

به گزارش پایگاه 598، براساس اعلام ‌وزارت بهداشت، براساس‌ آخرین وضعیت رنگ‌بندی شهرهای کشور، شاهد صفر شدن تعداد شهرهای با وضعیت قرمز هستیم و با نزولی شدن و گذر کشور از موج هفتم کرونا، بیش از 90 درصد از شهرهای کشور در وضعیت زرد و آبی قرار گرفته‌اند. ‌تعداد شهرهای با وضعیت قرمز در کشور از عدد 8 در هفته گذشته به صفر رسید. همچنین تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی در این بازه زمانی از 116 به 35 شهر رسید.  تعداد شهرهای با وضعیت زرد از 302 به 342 و تعداد شهرهای با وضعیت آبی با افزایش حدود سه برابری، از 22 به 71 شهر رسید. 

به نظر می‌رسد با توجه به ثبات فرایند نزولی و کاهنده آمار، این موج در شرف اتمام باشد. طبیعتا آن چیزی که در این موج اخیر شاهد بودیم، علیرغم وسعت بالای درگیری و سرایت این بیماری، میزان مرگ و میر و بستری بیماران در بخش مراقبت ویژه نسبت به امواج قبلی کرونا به شکل چشمگیری کمتر بوده است.

جدیدترین وضعیت کرونایی در استان‌ها

استان اصفهان/ شناسایی  52 بیمار جدید

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، پژمان عقدک سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در جمع خبرنگاران در مورد وضعیت آمار بیماری کرونا در استان اصفهان (به ‌جز کاشان و آران ‌و بیدگل)، اظهار داشت: از ابتدای همه‌گیری ویروس کرونا یک میلیون و 538 هزار و 879 مورد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا و کل موارد ابتلای قطعی به کرونا در استان 513 هزار و 673 نفر در استان اصفهان شناسایی شدند.

وی افزود: موارد نمونه گرفته شده در 24 ساعت گذشته (احتمالاً بیمار) 393 نفر و موارد مثبت ابتلای قطعی 52 مورد و دو مورد فوتی بر اثر ابتلاء به کرونا گزارش شده است .

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان  با بیان اینکه 215 هزار و 894 نفر تعداد کل بستری‌شدگان کرونا از ابتدا تاکنون بوده، گفت: در حال حاضر تعداد بستری‌شدگان فعلی در بیمارستان‌ها 212 نفر است و تعداد بیماران بستری 24 ساعت گذشته در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی  اصفهان 47 نفر است که از این تعداد 39 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

عقدک ادامه داد: 11 هزار و 952  نفر آمار کل فوت‌شدگان قطعی و شش هزار و 894 نفر فوت‌شدگان مشکوک کرونا از ابتدای همه‌گیری این ویروس در استان اصفهان (به‌ جز شهرستان‌های کاشان و آران‌وبیدگل) بوده است.

وی تصریح کرد: طبق آخرین رنگ‌بندی کرونایی در تاریخ 19 شهریور بار دیگر رنگ آبی به نقشه اصفهان بازگشت و سه شهر برخوار، خمینی‌شهر و شاهین‌شهر در وضعیت آبی قرار گرفتند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه تعدادی از شهرستان‌های نارنجی هم به رنگ زرد درآمدند، گفت: شهرستان‌های سمیرم، شهرضا، فریدن و نطنز در وضعیت زرد قرار دارند و بر این اساس 15 شهرستان در وضعیت زرد، 4 شهرستان نارنجی هستند و خوشبختانه هیچ شهرستان قرمزی در استان اصفهان نداریم.

استان سمنان/ مراجعه 62 نفر با علائم مشکوک

حجت‌الله یحیایی سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان سمناندر گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: امروز 62 بیمار با علائم مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان سمنان مراجعه کردند که این تعداد نسبت به روز گذشته 34 نفر کاهش داشت.

وی با بیان اینکه از مجموع مراجعان مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان سمنان، 41 نفر مربوط به جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود و 21 نفر نیز مربوط به جمعیت زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان بوده است عنوان کرد: تعداد تست‌های مثبت کرونا در استان سمنان در شبانه‌روز گذشته 4 مورد بوده است که نسبت به روز پیش از آن 7 نفر کاهش داشته است.

به گفته سخنگوی ستاد مقابله با کرونای استان سمنان، از مجموع این تعداد تست مثبت کرونای در استان سمنان در شبانه‌روز گذشته سهم شهرستان‌های شاهرود و میامی 4 و سایر شهرستان دیگر استان سمنان نیز صفر نفر بوده است.

یحیایی با اشاره اینکه در 24 ساعت گذشته 2 بیمار در بیمارستان‌های استان سمنان بر اثر ابتلای قطعی به کرونا بستری شد بیان کرد: مجموع بستری شده‌ها در بخش کرونای بیمارستان‌های استان سمنان نسبت به روز پیش 9 نفر کاهش یافت.

وی با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته 2 بیمار به صورت سرپایی روند درمانی خود را ادامه دادند عنوان کرد: تعداد بیماران سرپایی در استان سمنان نسبت به روز گذشته 9 نفر کاهش داشته است.

یحیایی با اشاره به اینکه در شبانه روز خوشبختانه مورد فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در استان سمنان ثبت نشد خاطرنشان کرد: در مجموع 10 بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان سمنان بستری‌اند که از این تعداد 2 بیمار در بیمارستان‌های شهرستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان و هشت بیمار در بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود بستری شده‌اند.

وی گفت: در مجموع و با احتساب بیماران مشکوک به کرونا، در شبانه‌روز گذشته 2 بیمار در بخش‌های کرونای بیمارستان‌های استان سمنان بستری شده است و این تعداد نسبت به روز گذشته 2 نفر کاهش داشته است.

پایان وضعیت قرمز کرونایی در استان‌ها + نقشه

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها