امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۵۱۳۷۲۰
زمان انتشار: ۰۹:۱۷     ۲۱ شهريور ۱۴۰۱
زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین گفت که آماده مذاکره با روسیه نیست.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از اسپوتنیک، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد که برای مذاکره با رئیس جمهور روسیه آمادگی ندارد.

پیش از این دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس‌جمهور روسیه گفته بود که روسیه آماده است و می‌خواهد اوضاع اوکراین را از طریق دیپلماسی با شرایط آن حل کند و موضوع گفتگوی مسکو با کی یف ممکن است این باشد که دقیقاً چگونه شرایط روسیه برآورده شود. پسکوف در عین حال خاطرنشان کرد که شرایط مسکو یکسان است. به گفته ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هدف نهایی عملیات ویژه نظامی در اوکراین آزادسازی دونباس و ایجاد شرایطی است که امنیت خود روسیه را تضمین کند.

اعلام عدم امادگی زلنسکی برای گفتگو با همتای روسی خود در یک گفتگوی تلویزیونی صورت گرفته است. او در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی آمریکایی سی‌ان‌ان، درباره مذاکرات احتمالی رودررو با ولادیمیر پوتین گفت: امروز نه… من با کسانی که اولتیماتوم می‌دهند صحبت نمی‌کنم. او در ادامه گفت: در حال حاضر آمادگی گفتگو با پوتین را ندارم.

او همچنین گفت که روسیه همسایه ما با جمعیت زیاد است و ما هنوز باید به عنوان همسایه زندگی کنیم.

دو روز پیش از این نیز، رئیس جمهور اوکراین با امضا فرمانی شماری از مقامات روسیه را در فهرست تحریم قرار داد. «ولودیمیر زلنسکی» با امضا فرمانی، تصمیم شورای امنیت ملی و دفاع برای اعمال تحریم‌ها علیه ۶۰۶ نفر را تأیید کرد.

از میان مقامات روس که در فهرست تحریمی شورای امنیت ملی و دفاعی اوکراین قرار گرفتنه اند، نام «دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه و رئیس جمهور سابق این کشور و «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه و «والری گراسیموف» رئیس ستاد کل ارتش این کشور به چشم می‌خورد.

تحریم‌های ضد روسی اوکراین شامل مسدود کردن دارایی‌ها، ممنوعیت ورود این افراد به خاک اوکراین، منع مالکیت اموال در اوکراین، ممنوعیت خروج سرمایه، تعلیق تعهدات اقتصادی و مالی و موارد دیگرمی شود.

گفتنی است که روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آن را حمایت از افرادی که به مدت ۸ سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند، نامید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها