أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۳۸۳۶
زمان انتشار: ۰۹:۳۴     ۲۲ شهريور ۱۴۰۱
نفرات برتر ۴ وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان در حالی مشخص شدند که ایران نایب قهرمان دوره قبل با توجه به کسب نتایج ضعیف، شانس ایستادن بر روی سکوی اول تا سوم رقابت‌های جهانی را از دست داد.

به گزارش پایگاه خبری 598، در پایان رقابت‌های ۴ وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۲ در بلگراد صربستان، نفرات برتر اوزان ۶۳، ۶۷، ۸۲ و ۹۷ کیلوگرم مشخص شدند که با توجه به نتایج بدست آمده ایران شانسی برای ایستادن بر سکوی اول تا سومی ندارد و رقابت برای کسب عنوان قهرمانی تیمی میان ترکیه و آذربایجان خواهد بود.

در پایان رقابت‌های ۴ وزن دوم، محمدرضا گرایی در وزن ۶۷ کیلوگرم به مدال نقره رسید و محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز مدال برنز را از آن خود کرد، علیرضا نجاتی در ۶۳ و پژمان پشتام در وزن ۸۲ کیلوگرم نیز از رسیدن به مدال بازماندند.

در پایان مسابقات ۸ وزن فرنگی تیم صربستان با ۱۱۰ امتیاز در جایگاه نخست قرار دارد، آذربایجان با ۱۰۰ امتیاز دوم است و تیم های ترکیه با ۹۲ امتیاز، گرجستان با ۶۶ امتیاز و ایران با ۶۱ امتیاز در جایگاه های سوم تا پنجم قرار دارند. آذربایجان در دو وزن باقی‌مانده با داشتن دو کشتی‌گیر در گروه بازنده‌ها، شانس رسیدن به ۲ مدال برنز و کسب عنوان قهرمانی جهان را دارد و ترکیه نیز با یک فینالیست دیگر مدعی کسب عنوان قهرمانی جهان است. ایران نایب قهرمان دوره قبل جهان نیز با داشتن یک فینالیست، شانسی برای ایستادن بر روی سکوی اول تا سوم این رقابت‌ها را ندارد. این در حالیست که با توجه به غیبت روسیه به عنوان قهرمان دوره قبل جهان در این رقابت‌ها، ایران پیش از این رقابت‌ها بخت اصلی کسب عنوان قهرمانی جهان در صربستان بود.

نکته جالب توجه در رقابت‌های امسال، درخشش فوق‌العاده کشتی‌گیران صربستان است که در پایان رقابت‌های ۸ وزن با نمایشی خیره کننده موفق به کسب ۴ مدال طلا شده‌اند اما کشتی فرنگی ایران همچنان در حسرت مدال طلا باقی مانده و تنها امید ایران برای کسب مدال طلا، امین میرزازاده در سنگین وزن است که به عنوان آخرین نماینده ایران امشب(سه‌شنبه) برابر رضا کایالپ عنوان دار جهان و المپیک از ترکیه به روی تشک می‌رود.

کسب این نتایج در حالیست که صربستان تنها با ۶ کشتی‌گیر در ۱۰ وزن عازم این رقابت‌ها شده است و این کشور در اوزان ۵۵، ۶۰، ۸۲ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی نماینده ای ندارد اما در ۶ وزن باقیمانده با نمایشی درخشان با کسب ۴ مدال طلا، مدعی ایستادن بر سکوی سوم قهرمانی جهان است.

نتایج دیدارهای فینال و رده‌بندی ۴ وزن دوم این رقابت‌ها به شرح زیر است:

فینال وزن ۶۳ کیلوگرم:

سباستین ناد(صربستان) ۳ - لری ابولادزه(گرجستان) یک

دیدارهای رده‌بندی:

طالح ممدوف(آذربایجان) ۱۰ - هراچیا پوقوسیان(ارمنستان) ۴

ارباتو تئو(چین) ۴ - علیرضا نجاتی(ایران)یک

فینال وزن ۶۷ کیلوگرم:

میت نمس(صربستان) ۵ - محمدرضا گرایی(ایران) ۴

دیدارهای رده‌بندی:

حسرت جعفراف(آذربایجان) ۸ - مورات فیرات(ترکیه) ۲

آمانتور اسماعیل‌اف(قرقیزستان) ۱۷ - ختسوریانی(گرجستان) ۸

فینال وزن ۸۲ کیلوگرم:

 برهان آکبوداک(ترکیه) ۷ - جالگسابای بردیموراتوف(ازبکستان) ۶

دیدارهای رده‌بندی:

یاروسلاو فیلچاکوف(اوکراین) ۳ - جلا بولکوادزه(گرجستان) یک

تاماش لوای(مجارستان) ۳ - رفیق حسین‌اف(آذربایجان)  یک

فینال وزن ۹۷ کیلوگرم:

آرتور الکسانیان(ارمنستان) ۵ – کریل میلوف(بلغارستان) یک

دیدارهای رده‌بندی:

محمدهادی ساروی(ایران) ۶ – متهان باشار(ترکیه) یک

عارف نیفتولایف(آذربایجان) ۲ – نیکولوز کاخلاشویلی(ایتالیا) یک

این رقابت‌ها امشب(سه‌شنبه) با برگزاری دیدارهای رده‌بندی و فینال اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم به پایان می رسد. در این دو وزن امین میرزازاده راهی فینال سنگین وزن شده است اما مهدی محسن‌نژاد در ۶۰ کیلوگرم از دور رقابت‌ها کنار رفت.

پویا دادمرز در ۵۵، مهدی محسن‌نژاد در ۶۰، علیرضا نجاتی در ۶۳، محمدرضا مختاری در ۷۲، محمدعلی گرایی در ۷۷، پژمان پشتام در ۸۲ و ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم نیز ۷ نماینده ایران در این رقابت‌ها بودند که با شکست مقابل رقبایشان از رسیدن به مدال بازماندند.

رده بندی نفرات برتر ۸ وزن این مسابقات به شرح زیر است:

۵۵ کیلوگرم: ۱- الدانیز عزیزلی (آذربایجان) ۲- نوگزاری تسورتسومیا (گرجستان) ۳- جسوربک اورتیبکوف (ازبکستان) و یو شیوتانی (ژاپن) ... ۸- پویا دادمرز (ایران)

۶۳ کیلوگرم: ۱- سباستین ناد (صربستان) ۲- لری ابولادزه (گرجستان) ۳- طالح ممدوف (آذربایجان) و ارباتو تیو (چین) ۵- علیرضا نجاتی (ایران)

۶۷ کیلوگرم: ۱ – ماته نمس (صربستان) ۲- محمدرضا گرایی (ایران) ۳- امانتور اسماعیل اف (قرقیزستان) و حسرت جعفراف (آذربایجان)

۷۲ کیلوگرم: ۱- علی ارسلان (صربستان) ۲- یولوی گنی زاده (آذربایجان)  ۳- سلجوک کان (ترکیه) و آندری کولیک (اوکراین) ... ۱۹- محمدرضا مختاری (ایران)

۷۷ کیلوگرم: ۱- آکژول محموداف (قرقیزستان) ۲- زولتان لوای (مجارستان) ۳- مالخاز آمویان (ارمنستان) و یونس امره باشار (ترکیه) ... ۱۶- محمدعلی گرایی (ایران)

۸۲ کیلوگرم: ۱- برهان آکبوداک (ترکیه) ۲- جالگاسبای بردیموراتوف (ازبکستان) ۳- تاماس لوای (مجارستان) و یاروسلاو فیلچاکوف (اوکراین) ... ۱۲- پژمان پشتام (ایران)

۸۷ کیلوگرم: ۱- زورابی داتوناشویل (صربستان) ۲- تورپان بیسلطانوف (دانمارک) ۳- علی جنگیز (ترکیه) و داوید لوسونزی (مجارستان) ۵- ناصر علیزاده (ایران)

۹۷ کیلوگرم: ۱- آرتور الکسانیان (ارمنستان) ۲- کیریل میلوف (بلغارستان) ۳- محمدهادی ساروی (ایران) و عاریف نیفتولایف (آذربایجان)

 

منبع: ایسنا
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها