يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۳۹۱۶
زمان انتشار: ۱۴:۰۳     ۲۲ شهريور ۱۴۰۱
۱۲۰ پزشک ایرانی با حضور افتخاری در بیمارستان صحرایی، به زائران ایرانی و دیگر کشورهای شرکت‌کننده در آیین پیاده‌روی و زیارت اربعین خدمات پزشکی ارایه کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از خبرنگار اعزامی ایسنا به عراق، رییس کمیته فرهنگی ستاد اربعین و هیأت همراه با حضور در بیمارستان صحرایی ابومهدی المهندس در مسیر نجف به کربلا با تقدیم هدایایی از کادر درمان این بیمارستان تجلیل کرد.

حجت‌الاسلام حمید احمدی در این‌ دیدار با اشاره به اهمیت ارائه خدمات درمانی در این پیاده‌روی باشکوه از زحمات کادر درمان تشکر و قدردانی کرد. هدایایی از طرف مردم ایران به رییس این بیمارستان اعطا شد و رییس کمیته فرهنگی ستاد اربعین، پرچم مزین به شعار اربعین امسال را به رییس این بیمارستان تقدیم کرد.

رییس بیمارستان ابومهدی المهندس نیز که یک پزشک جوان عراقی بود، از حضور مسؤولان ایرانی در این مرکز درمانی تشکر کرد و افزود: ایرانی‌ها در ایام اربعین، در این بیمارستان کمک بسیار زیادی به ما کرده‌اند و از هفته گذشته ۱۲۰ پزشک ایرانی در کنار ما حضور دارند تا به زوار و بیماران خدمات درمانی بدهند.

حضور در موکب عراقی «اللواء السادس کتائب جند الامام» در مسیر حله به کربلا و تقدیر و تقدیم هدایایی از سوی جمهوری اسلامی ایران، بخش دیگری از برنامه‌های شب گذشته کمیته فرهنگی ستاد اربعین بود.

حضور افتخاری ۱۲۰ پزشک ایرانی در اربعین عراق

رییس کمیته فرهنگی ستاد اربعین در این مراسم ضمن ابلاغ سلام مقام‌ معظم رهبری، از زحمات موکب‌داران عراقی قدردانی کرد و گفت: عراقی‌ها همیشه به مهمان‌نوازی شهره بوده‌اند و این خصوصیت در ایام اربعین حسینی به اوج خود می‌رسد.

مسؤول این موکب عراقی هم حضور زوار ایرانی را در عراق حضور در کشور خودشان دانست و با اشاره به کمک ایرانی‌ها در شکست و نابودی داعش در عراق گفت: خون ایرانی‌ها و عراقی‌ها، نه از زمان شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس، بلکه از خیلی وقت قبل‌تر و در جریان مقابله با داعش در هم آمیخته است.

در این مراسم، پرچم مزین به شعار «انا من حسین» که شعار اربعین امسال است به برپاکنندگان این موکب عراقی تقدیم شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها