يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۴۰۶۵
زمان انتشار: ۱۲:۲۵     ۲۴ شهريور ۱۴۰۱
رییس پلیس راه استان کرمانشاه:
رییس پلیس راه استان کرمانشاه از ترافیک سنگین و نیمه سنگین در محورهای بازگشت زوار در سطح استان خبر داد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایسنا، سرهنگ کیخسور دستغیب با اشاره به افزایش چشمگیر ترافیک محورهای بازگشت زوار گفت: در حال حاضر شاهد ترافیک نیمه سنگین اما روان در محورهای سرپل ذهاب و گیلانغرب به سمت کرمانشاه و نیز محور ایلام به سمت حمیل هستیم.

وی افزود: اما در محور اسلام آبادغرب-کرمانشاه-بیستون با توجه به تلاقی مسیرهای زوار از دو مرز خسروی و مهران، شاهد ترافیک سنگین هستیم که خوشبختانه ترافیک در این مسیر هم روان است.

دستغیب با اشاره به وجود برخی گره های ترافیکی در مسیر تردد زوار گفت: در حال حاضر در بیستون و ماهیدشت به دلیل استقرار موکب ها و توقف زوار شاهد گره های ترافیکی هستیم که نیروهای پلیس راه مستقر بوده و در حال مدیریت تردد هستند.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه از افزایش 50 درصدی ترافیک در محورهای بازگشت زوار خبر داد و افزود: از روز 27 و 28 شهریور با پایان گرفتن مراسم اربعین شاهد اوج گیری موج بازگشت زوار خواهیم بود.

دستغیب گفت: در حال حاضر نگرانی اصلی ما در موج بازگشت بحث خستگی زوار و عجله و شتاب آنها برای رسیدن به مقصد است و همین امر احتمال تصادفات بویژه از نوع واژگونی را افزایش می‌دهد.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: در همین راستا از تمام زوار درخواست داریم که حتما برنامه سفر را مدیریت کرده و از هرگونه عجله و شتاب در طول مسیر خودداری کنند.

دستغیب گفت: همچنین از رانندگان تقاضا داریم حتما در موکب های مسیر توقف کرده و استراحت کنند و از رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی به طور جد خودداری کنند.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه تاکید کرد: حادثه هرلحظه در کمین است و هرگونه عجله در طول مسیر و خستگی در حین رانندگی می تواند اتفاق تلخ و غیرقابل جبرانی را رقم بزند، پس به طور جد از زوار درخواست داریم که اصلا عجله ای برای بازگشت نداشته باشند.

دستغیب با اشاره به تداوم طرح پلیس راه تا روز اول مهر گفت: تا پایان موج بازگشت زوار پلیس راه در خدمات زائران اربعین خواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها