يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۴۳۱۹
زمان انتشار: ۰۹:۲۷     ۲۹ شهريور ۱۴۰۱
وزیر خارجه قطر با ابراز خشنودی از دیدار با همتای ایرانی خود در نیویورک، گفت که درباره راه‌هایی برای تقویت روابط دوجانبه و جدیدترین تحولات در مذاکرات وین صحبت کرده‌اند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر امور خارجه قطر بامداد سه‌شنبه از دیدارش با «حسین امیرعبداللهیان» همتای ایرانی خود در نیویورک خبر داد.

بن‌عبدالرحمن در صفحه توئیتر خود با اشاره به برگزاری دیدارهای دوجانبه در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، نوشت: «از دیدار با دکتر امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران خرسند هستم».

وی درباره مفاد رایزنی‌های خود با امیرعبداللهیان توضیح داد: «درباره راه‌هایی برای تقویت روابط دوجانبه و جدیدترین تحولات در مذاکرات با آمریکا برای بازگشت به برجام گفتگو کردیم، آمریکا منتظر تلاش‌های مشترک ما در این زمینه است».

پیش از این، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در تلاش برای افزایش فشار بر ایران، ضمن ادعای اینکه راهی بهتر از متن پیشنهادی خودش برای توافق هسته‌ای وجود ندارد، گفت که پاسخ‌های تهران کمکی به توافق نکردند.

دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌های ایران پس از وقفه‌ای پنج‌ ماهه از پنجشنبه گذشته، ۱۳ مردادماه در شهر وین آغاز شد. این مذاکرات به مدت چهار روز ادامه داشت و روز دوشنبه ۱۷ مرداد با پرواز هیئت‌های شرکت‌کننده به پایتخت‌ها به پایان رسید.

تحلیلگران می‌گویند برخی عوامل مانند فشارهای رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته بوده است.

بایدن در شرایطی سال ۲۰۲۱ بر سر کار آمد که سیاست فشار حداکثری علیه ایران در دستیابی به اهدافش ناکام مانده بود.  این سیاست علاوه بر ناکامی در شکل دادن به یک توافق هسته‌ای جدید، باعث ایجاد تفرقه در روابط میان کشورهای دو سوی آتلانتیک، به خطر افتادن اثربخشی نظام تحریم‌ها به عنوان یکی از ابزارهای اصلی سیاست خارجی آمریکا و مهم‌تر از همه تقویت جریان استکبارستیز در ایران شد.

جمهوری اسلامی ایران راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها، اخذ تضمین در خصوص ماندگاری برجام و رفع ادعاهای پادمانی آژانس اتمی را اصلی‌ترین مطالبه خود در مذاکرات رفع تحریم‌ها قرار داده و تأکید کرده که تنها بازگشت به قرارداد دوجانبه‌ای که در ازای برخی محدودیت‌ها نفع ملموس اقتصادی برای ملت ایران به همراه داشته باشد را منطقی می‌داند و آن را می‌پذیرد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در مذاکرات وین نیز بامداد سه‌شنبه در واکنش به این اتهام‌زنی‌های بورل تاکید کرد که حاصل نشدن نتیجه‌ای برای توافق هسته‌ای، به‌دلیل بحران داخلی آمریکا است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها