أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۴۶۱۶
زمان انتشار: ۰۹:۱۵     ۰۴ مهر ۱۴۰۱
رئیس جمهور اوکراین با اشاره به دریافت سامانه‌های پدافند موشکی پیشرفته از آمریکا، گفت که درگیری‌های شدیدی با نیروهای روسیه در خطوط مقدم در جریان است.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از فارس، در ادامه دامن‌زدن کشورهای غربی به جنگ اوکراین با ارسال تسلیحات به این کشور، «ولودیمر زلنسکی»‌ رئیس جمهور اوکراین بامداد دوشنبه از دریافت سامانه‌های پدافند موشکی ساخت آمریکا خبر داد.

زلنسکی طی پیامی ویدئویی درباره وضعیت نبرد با روسیه در خط مقدم گفت که درگیری‌های شدیدی در بسیاری از نقاط در جریان است که برخی با نتایج مثبت برای اوکراین همراه شده است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی با نشان دادن تصاویری از محل درگیری‌ها بین نظامیان اوکراینی و نیروهای روسیه، توضیح داد: «اینجا منطقه دونتسک و منطقه خارکیف است. در مناطق خِرسون، میکولایف و زاپروژیا نیز درگیری‌های شدیدی در جریان است. ما نتایج مثبتی را در چند محور به‌دست آوردیم».

رئیس جمهور اوکراین در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت که کی‌یف اخیراً سامانه‌های پدافند هوایی پیشرفته‌ای از آمریکا دریافت کرده است.

طبق این گزارش، زلنسکی اظهار داشت: «کاملا نیازمند آن هستیم که ایالات متحده رهبری خود را نشان داده و به اوکراین سامانه‌های پدافند هوایی بدهد. می‌خواهم از رئیس جمهور [جو] بایدن برای تصمیم مثبتی که اتخاذ کرده، تشکر کنم».

به نوشته رویترز، وی با قدردانی از آمریکا به‌دلیل ارسال سامانه‌های توپخانه موشکی «هیمارس» و سامانه‌های موشک‌انداز چندگانه به اوکراین، گفت: «اما باور کنید که موارد ارسالی به هیچ وجه برای پوشش‌دادن زیرساخت‌های ما کافی نیستند».

رئیس جمهور اوکراین پیش از این با انتقاد از موافقت نکردن تل‌آویو با درخواست وی برای فروش سامانه پدافندی به کی‌یف، گفت واقعا دلیل این تصمیم آنها را درک نمی‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها