أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۱۴۶۲۸
زمان انتشار: ۰۹:۵۷     ۰۴ مهر ۱۴۰۱
آزمایش کرونای رئیس شرکت آمریکایی فایزر به‌رغم تزریق چهار دُز واکسن، برای بار دوم در طول شش هفته اخیر مثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از فارس، آزمایش کرونای «آلبرت بورلا» رئیس شرکت آمریکایی فایزر به‌رغم تزریق چهار دُز واکسن برای بار دوم در طول شش هفته اخیر مثبت شد. این در حالی است که وی مدعی شده بود واکسن این شرکت ۱۰۰ درصد در جلوگیری از ابتلا به کرونا موثر است.به گزارش شبکه «راشا تودی»، وی شنبه (۲۴ سپتامبر) در پیامی در توییتر از ابتلای خود خبر داد و افزود حالش خوب است و علائم بیماری ندارد. 

او تاکنون دو دُز اولیه و دو دُز تقویتی واکسن mRNA شرکت خود را دریافت کرده و گفته که هنوز از دُز تقویتی واکسن دو ظرفیتی جدید فایزر به دلیل مثبت شدن آزمایشش در ماه اوت استفاده نکرده است. وی افزود: در حالی که پیشرفت زیادی داشته‌ایم، ویروس همچنان با ماست. 

از این دُز جدید که برای نوع اُمیکرون ویروس کرونا و زیرشاخه‌های آن طراحی شده، استقبال چندانی در آمریکا نشده است. بر اساس داده‌های مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری در آمریکا که پنجشنبه منتشر شد، تنها 1.5 درصد از افراد واجد شرایط در ایالات متحده سه هفته بعد از تایید سازمان غذا و داروی آمریکا این دُز را تزریق کردند.

این سازمان تاییدیه واکسن تقویتی را به رغم این واقعیت که هرگز روی انسان آزمایش نشده و آزمایش آن فقط روی موش‌های آزمایشگاهی بوده، صادر کرد. بورلا سال گذشته ادعا کرد که یک مطالعه در آفریقای جنوبی نشان داده واکسن فایزر ۱۰۰ درصد در جلوگیری از موارد کرونا موثر است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها