يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۴۶۴۲
زمان انتشار: ۱۱:۱۸     ۰۴ مهر ۱۴۰۱
یورو در بحبوحه ترس از رکود اقتصادی در حالی که بحران انرژی در زمستان و در بحبوحه تشدید جنگ اوکراین ادامه دارد، بیشترین کاهش خود را در ۲۰ سال اخیر در برابر دلار ثبت کرد.

به گزارش پایگاه 598، استرلینگ در روز دوشنبه به پایین‌ترین حد خود رسید، زیرا معامله گران برای خروج عجله داشتند، در میان گمانه زنی‌ها مبنی بر اینکه طرح اقتصادی دولت جدید در لندن به حداکثر افزایش مالی آن می‌انجامد.

کاهش شدید پوند انگلیس به شاخص دلار آمریکا کمک کرد که عملکرد دلار را در برابر شش ارز اصلی از جمله پوند انگلیس و یورو اندازه گیری می‌کند تا به بالاترین سطح خود در ۲۰ سال گذشته برسد.

یورو همچنین در بحبوحه ترس از رکود اقتصادی در حالی که بحران انرژی در زمستان و در بحبوحه تشدید جنگ اوکراین ادامه دارد، بیشترین کاهش خود را در ۲۰ سال اخیر در برابر دلار ثبت کرد.
همچنین انتظار می‌رود که انتخاباتی که در آخر هفته در ایتالیا برگزار شد، یک ائتلاف جناح راست با اکثریت قاطع پارلمان ایجاد کند.

به گزارش رویترز، پوند به پایین‌ترین سطح خود تا کنون سقوط کرد و به ۱.۰۳۲۷ دلار رسید، زیرا پوند در نهایت با ۳.۳۴ درصد کاهش به ۱.۰۴۹۰ دلار رسید.

این ادامه کاهش ۳.۶۱ درصدی پوند در روز جمعه پس از آن بود که وزیر دارایی جدید بریتانیا، کواسی کوارتینگ، از کاهش تاریخی مالیاتی که توسط افزایش گسترده وام تأمین می‌شد، رونمایی کرد.

بر اساس گزارش CNBC که توسط العربیه. نت مشاهده شده است، منتقدان استدلال می‌کنند که این اقدامات اقتصادی به طور نامتناسبی به نفع ثروتمندان خواهد بود و ممکن است در زمانی که نرخ بهره در حال افزایش است، انگلیس سطوح بالایی از بدهی را به خود اختصاص دهد.

مازن عیسی، تحلیلگر ارشد فارکس در TD Securities، گفت که پوند طبق برنامه دولت فعلی در بهترین شرایط به سیر نزولی خود ادامه خواهد داد.

او افزود که اگر پوند به کمتر از ۱.۰۵ دلار برسد، این واقعاً سطح برابری است.

عیسی افزود: "ما شاهد کاهش یورو به زیر برابری بوده‌ایم - و دلیلی برای تبدیل پوند استرلینگ به این سناریو نمی بی نم."

علاوه بر این، دلار ۰.۲۹ درصد افزایش یافت و به ۱۴۳.۷۸ ین رسید و رشد خود را به بالاترین سطح خود در ۲۴ سال اخیر رساند که در روز پنجشنبه به ۱۴۵.۹۰ رسید.

پس از مداخله مقامات ژاپنی و خرید ین برای اولین بار از سال ۱۹۹۸، دلار در همان روز به ۱۴۰.۳۱ کاهش یافت.

شاخص دلار با ۰.۷۶ درصد افزایش به ۱۱۴ رسید و پیش از این برای اولین بار از می ۲۰۰۲ به ۱۱۴.۵۸ رسید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها