يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۴۶۴۶
زمان انتشار: ۱۱:۱۹     ۰۴ مهر ۱۴۰۱
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از مشاهده یک یوزپلنگ ماده با چهار قلاده توله در منطقه حفاظت‌شده توران شاهرود خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، حسن اکبری، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از مشاهده یک یوزپلنگ ماده با چهار قلاده توله در منطقه حفاظت‌شده توران شاهرود خبر داد.

وی اظهار کرد: در پایش‌های مستمر در حوزه استحفاظی عباس‌آباد در منطقه حفاظت‌شده توران شاهرود برای جلوگیری از تصادفات جاده‌ای یوزپلنگ و متعاقب دوربین‌گذاری‌های تله‌ای برای بررسی مسیر تردد گونه یوزپلنگ آسیایی در حوزه استحفاظی عباس‌آباد، یک یوز ماده جوان به نام «تِلما» با چهار توله در این منطقه مشاهده و ثبت شد.

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: این ماده یوزپلنگ جوان از مادری به نام «تلخاب» متولد شده و هم‌اکنون چهار توله یوز را به طبیعت توران هدیه کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها