يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۴۶۷۴
زمان انتشار: ۱۴:۰۶     ۰۴ مهر ۱۴۰۱
رئیس جمهور اوکراین معتقد است که تهدید همتای روسیه‌ای وی درباره استفاده از سلاح اتمی، می‌تواند به «حقیقت تبدیل شود.»

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از هیل، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قصد دارد جهان را ترسانده و با تهدید استفاده از سلاح اتمی، اخاذی کند.

زلنسکی مدعی شد: او می‌خواهد جهان را بترساند و این نخستین قدم‌های او برای باج‌گیری هسته‌ای است.

وی افزود: شاید (تهدیدهای) قبلی بلوف باشد اما حالا می‌تواند به حقیقت بپیوندد. بیایید دقیق نگاه کنیم؛ در دوران معاصر، معادل استفاده از سلاح هسته‌ای یا اخاذی اتمی چیست؟ او (پوتین) نیروگاه هسته‌ای ما را هدف گرفت و آن نیروگاه را به همراه شهر انرهودار اشغال کرد.

زلنسکی در پاسخ به این پرسش که در صورت تداوم حضور پوتین در رأس قدرت، آیا اروپا می‌تواند ثبات داشته باشد؟، گفت: خیر. آنها با سلاح هسته‌ای شروع به تهدید ما کرده‌اند. آیا جهان به یک نفر یا یک کشور وابسته است؟ دنیا باید تصمیم بگیرد. ما تصمیم خودمان را گرفتیم و به یک شخص که شهروند کشور ما نیست، تکیه نمی‌کنیم.

وی مدعی شد: آنهایی که در همه‌پرسی شرکت نکنند، برق منازلشان توسط روس‌ها قطع شده و از حق زندگی معمولی محروم خواهند شد. آنها (روسیه) مردم را مجبور می‌کنند و به زندان می‌اندازند و آنها را وادار می‌کنند که در این همه‌پرسی جعلی شرکت کنند.

زلنسکی در ادامه ادعاهای خود، دولت مسکو را «تروریست» خواند و افزود: او (پوتین) می‌داند که در حال شکست خوردن در جنگ است. اوکراین در میدان نبرد، ابتکار عمل را به دست گرفته و او نمی‌تواند به جامعه‌اش دلیل آن را توضیح دهد و به‌دنبال پاسخی برای این پرسش‌ها است.

پوتین چهارشنبه هفته گذشته در نطقی فرمان بسیج ۳۰۰ هزار نیروی ذخیره روسیه را صادر کرد و تاکید کرد: این یک بلوف نیست و کسانی که سعی دارند با سلاح هسته‌ای از ما اخاذی کنند، باید بدانند که ممکن است جهت تغییر کرده و به سمت خودشان بچرخد.

همه پرسی الحاق چهار منطقه شرقی اوکراین (جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و مناطق زاپروژیا و خرسون) به خاک روسیه از جمعه هفته گذشته آغاز شده و قرار است تا سه شنبه ۲۷ سپتامبر ادامه داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها