يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۴۸۶۵
زمان انتشار: ۱۴:۰۷     ۰۹ مهر ۱۴۰۱
قیمت نفت اگرچه در آخرین روز کاری بازارهای جهانی کاهش یافت اما طی هفته گذشته افزایش 2 درصدی را ثبت کرد.

به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات پرنوسان روز جمعه کاهش یافت اما به علت احتمال موافقت اوپک پلاس با کاهش تولید نفت خام در نشست 5 اکتبر، نخستین هفته افزایشی 5 هفته گذشته را ثبت کرد.

هر بشکه نفت برنت با 2 دلار و 4 سنت کاهش 85.14 دلار فروخته شد.

 نفت خام آمریکا نیز با یک دلار و 74 سنت کاهش 79.49 دلار معامله شد.

هر دو شاخص نفتی در معاملات آخرین روز کاری بازارهای جهانی بیش از یک دلار افزایش قیمت را ثبت کردند اما پس از انتشار خبر افزایش تولید نفت اوپک در ماه سپتامبر که به بالاتریم رقم از سال 2020 رسیده بود، قیمت ها افت کرد.

جان کیلداف، تحلیلگر بازار در نیویورک، «قطعا مقداری برداشت سود از افزایش های ابتدای هفته صورت گرفته است.»

کیلداف افزود: «افزایش نگرانی ها در مورد ثبات مالی در انگلیس... چشم انداز تقاضا را بار دیگر تضعیف می کند.»

نفت برنت و WTI طی هفته گذشته به ترتیب 2 درصد و یک درصد افزایش یافت و نخستین هفته افزایشی از ماه آگوست را ثبت کرد.

از دیگر عوامل افزایش قیمت نفت طی هفته گذشته، چشم انداز کاهش تولید از سوی اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام (اوپک) و هم پیمانانش عنوان شده است که احتمالا در نشست 5 اکتبر میزان تولید را بین 500 هزار تا یک میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

ادوارد مویا، تحلیلگر بازار گفت: « بدتر شدن چشم انداز تقاضا برای نفت خام اجازه نخواهد داد که قیمت نفت  بالا رود مگر اینکه تاجران نفتی مطمئن شوند که اوپک پلاس تولیدش را کاهش خواهد داد.»

نفت برنت و WTI، سه ماهه سوم را با کاهش 23 و 25 درصدی به پایان بردند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها