أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۴۸۷۶
زمان انتشار: ۱۶:۴۰     ۰۷ دی ۱۴۰۰
زمین‌های دولتی بلااستفاده سالهاست به مثابه خاری در چشم شهروندان قمی شده است. این زمین‌ها که مساحت آن بیش از هزار هکتار برآورد می‌شود، تحت عناوین مختلف در اختیار برخی نهادهای دولتی و یا مراکز آموزشی گذشته است. با این حال این نهادها یا مراکز به دلایل مختلفی نتوانسته‌اند از این زمین‌ها استفاده لازم و مطلوب را ببرند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از قم‌نا، زمین‌های دولتی بلااستفاده سالهاست به مثابه خاری در چشم شهروندان قمی شده است. این زمین‌ها که مساحت آن بیش از هزار هکتار برآورد می‌شود، تحت عناوین مختلف در اختیار برخی نهادهای دولتی و یا مراکز آموزشی گذشته است.

نکته قابل توجه این‌ که همزمان با واگذاری این زمین‌ها، زیرسا‌خت‌های آن نظیر آب، برق و گاز این اراضی نیز تامین شده است؛ با این حال این نهادها یا مراکز به دلایل مختلفی نتوانسته‌اند از این زمین‌ها استفاده لازم و مطلوب را ببرند.

تصاویر زیر یکی از صدها هکتار زمین دولتی است که در محدوده بلوار امامت پردیسان و جنب دانشگاه پیام نور قم در اختیار یک موسسه آموزشی قرار رفته است اما همانطور که از تصاویر پیداست این مرکز آموزشی حتی از تعیین محدوده و ایجاد حصار برای زمین‌های خود ناتوان بوده‌ است.

این موضوع آنجایی بغرنج می‌شود که شهر قم با کمبود زمین مناسب در محدوده شهری خود مواجه است و دولت آقای روحانی در طرح اقدام ملی مسکن، اراضی برای ساخت مسکن به شهروندان قمی اختصاص داد که اصلا در استان قم قرار نداشت و در استان مرکزی و نزدیکی شهر اراک جانمایی شده بود.

این درحالی است که با اختصاص دادن مستقیم این زمین‌ها به شهروندان قمی، گره‌ بزرگی از مشکل ساخت مسکن در شهر قم حل می‌شود و امید است با سفر آیت‌الله رئیسی به استان قم، این موضوع نیز در دستور کار دولت منتخب مردم قرار گیرد.

از طرفی ساخت محیط‌های آموزشی در محدوده خارج از شهر هیچ خللی در کیفیت آموزش ایجاد نمی‌کند و نهادهایی نیز که متقاضی زمین هستند و در حال حاضر امکانات ساخت این اراضی را ندارند در آینده می‌شود اراضی دیگری را برای ساخت و ساز به آنان اختصاص داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها