کد خبر: ۵۱۴۹۱۹
زمان انتشار: ۱۲:۵۱     ۲۶ آبان ۱۴۰۰
برخورداری از شرایط زیستی سالم آرزوی هر انسانی است، ناگفته پیداست گردشگران برای انتخاب مقصد سفر خود هوای پاک را انتخاب می کنند، متاسفانه به علت بی توجهی متولیان کشوری و استانی در استقرار کارخانه ها و صنعت های آلاینده طی چند سال اخیر قم درآستانه تبدیل شدن به شهرهای الوده کشور است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، ۲۰ماه است که کرونا بخش های گردشگری قم را زمین گیر کرده، اما به مراتب خطر بیشتر و مهلک تری این منبع اقتصادی شهر و استان ما را تهدید می کند وآن هم الودگی هواست. این معضل بر فعالیت‌های گردشگری تاثیر بسزایی دارد.

برخورداری از شرایط زیستی سالم آرزوی هر انسانی است، ناگفته پیداست گردشگران برای انتخاب مقصد سفر خود هوای پاک را انتخاب می کنند یکی از مهمترین چالش های زیست محیطی کلانشهرها ازجمله قم آلودگی هواست تمرکز بالای منابع الاینده هوا ثابت و متحرک از یک سو و توزیع نامتعادل آن در سطح استان قم از سوی دیگر سبب شده است که در بخش های مختلف استان قم آلودگی هوا وجود داشته باشد.

متاسفانه به علت بی توجهی متولیان کشوری و استانی در استقرار کارخانه ها و صنعت های آلاینده طی چند سال اخیر قم درآستانه تبدیل شدن به شهرهای الوده کشور است. در بخش سلفچگان و روستای جنداب به علت تاثیرات کارخانه های آلاینده سلامت، آب ، خاک و مردم به خطر افتاده است. هرچند که درمورد افتضاحات به بار آمده و تاثیرات آلایندها تحقیقات منسجمی صورت نگرفته و اماری در دست نداریم اما تدوام این شرایط بدتر از کرونا گردشگران را از این شهرو استان گریزان خواهد کرد.

قم از نظرجاذبه های گردشگری یک شهر آجیلی محسوب می شود، اما متولیان اقتصادی قم از این نکته غافل نشوند که هم اکنون شهرکریمه از نظر توریسم درمانی یکی از مقصدهای گردشگری کشورهای حوزه خلیج فارس است، دراین زمینه بسترهای خوبی در قم ایجاد شده، اما در صورت بی توجهی به آلودگی هوای قم این ظرفیت را به آسانی از دست خواهیم داد، چرا که گردشگر برای درمان به این شهر مراجعه می کند وقتی بداند با آمدنش به اینجا بیمارتر خواهد شد عطایش را به لقایش می بخشد.
انتظار می رود برای حفظ صعنت گردشگری قم هم که شده است حافظان و متولیان محیط زیست با اهرم های قانونی مانع از فعالیت صنایع آلاینده شوند در غیر این صورت باید در قم شاهد زمین گیر شدن صنعت گردشگری نیز باشیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها