کد خبر: ۵۱۴۹۲۵
زمان انتشار: ۱۴:۴۰     ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
استاندار قم:
سید محمدتقی شاهچراغی، استاندارقم مدیریت مصرف آب در این استان را ضروری دانست و گفت: فضای سبز پیرامون شهر قم و همچنین واحدهای صنعتی غیرغذایی باید پساب را جایگزین آب مصرفی خود کنند.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم، سید محمدتقی شاهچراغی روز پنجشنبه در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در تالار کرامت استانداری افزود: موضوع استفاده نکردن از آب شُرب شهری برای مصارف مربوط به فضای سبز و همچنین واحدهای صنعتی، به شدت مورد تاکید وزارت نیرو می‌باشد.

وی با بیان اینکه از نظر وزارت نیرو باید کلیه چاه‌ها هوشمند شوند افزود: این وزارتخانه در این خصوص ادله‌ای دارد که منطقی است.

وی ادامه داد: وقتی آب شرُب نداریم، و با مشکل اُفت سفره‌های زیرزمینی و نشست زمین مواجه هستیم، باید از زیاده‌روی در مصرف جلوگیری کنیم.

شاهچراغی بیان داشت: یکی از مناطقی که در آن زمین نشست کرده، قم است، و سهم آب این استان نیز کاهش پیدا کرده‌است.

استاندار قم خاطرنشان کرد: معضل کمبود آب، ملی است و به دلیل خشک بودن اقلیم، و کم شدن بارندگی‌ها، به‌وجود آمده‌است.

وی با بیان اینکه فضای سبز نیز با زحمت زیاد ایجاد شده، از این رو حفظ و نگهداری آن حائز اهمیت است، گفت: برای آبیاری فضای سبز در محیط پیرامونی شهر قم، از جمله پارک جنگلی و کمربند سبز شهری، امکان تامین آب نیست، به همین علت باید از ظرفیت پسابی که برای تولید و تصفیه آن هزینه بالایی صورت گرفته، استفاده کنیم.

استاندار قم گفت: هم شهرداری و هم واحدهای صنعتی به‌ویژه واحدهای غیرغذایی باید به سمت پساب حرکت کنند، و روی این مساله هم پافشاری داشته باشیم.

وی در ادامه بیان کرد: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، استفاده از پساب در شهرداری و فضای سبز و معاونت هماهنگی امور اقتصادی نیز به‌کارگیری پساب در واحدهای صنعتی را پیگیری کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها