أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۵۱۴۰
زمان انتشار: ۰۹:۵۶     ۱۶ مهر ۱۴۰۱
آمریکا و انگلیس در یک رزمایش نظامی در آب‌های خلیج فارس به آزمایش شناورهایی پرداختند که ایران طی ماه‌های گذشته دو بار آنها را توقیف کرده است.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، نیروی دریایی آمریکا و انگلیس در رزمایشی روز جمعه در آب‌های خلیج فارس به آزمایش همان شناورهای تجسسی پرداختند که ایران طی ماه‌های گذشته دو بار آنها را توقیف کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این تمرین‌های نظامی در حالی برگزاری شد که نیروی دریایی آمریکا به کشتی‌های تجاری در خاورمیانه اعلام کرده بود که در این عملیات‌ها از شناورهای تجسسی بدون سرنشین استفاده خواهد شد. واشنگتن همچنین درباره هر گونه دخالت در این عملیات‌ها هشدار داده بود.

«تیموثی هاوکینز»، یکی از سخنگوهای ناوگان دریایی آمریکا گفت در این رزمایش، علاوه بر سه شناور تجسسی بدون سرنشین دو کشتی جنگی آمریکایی و دو کشتی جنگی انگلیس شرکت کردند. 

شناورهای تجسسی در این تمرین‌ها اقدام به جستجوی اهدفی در دریا کرده و سپس تصاویر ثبت‌شده توسط دوربین‌های خود را هم به کشتی‌های جنگی و هم به مقر ناوگان نیروی دریایی پنجم آمریکا در بحرین ارسال کردند. در آنجا، یک سیستم هوش مصنوعی، تحلیل‌هایی را بر روی عکس‌های ارسالی انجام می‌داد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشته ایران به حضور شناورهای تجسسی آمریکا در خلیج فارس به دیده شک نگاه می‌کند. نیروهای مسلح ایران در ماه‌های اوت و سپتامبر این شناورها را هم در خلیج فارس و هم در دریای سرخ توقیف کرده و گفته‌اند آنها برای کشتی‌های مناطق نزدیک خطر ایجاد می‌کنند.

ایران، در نهایت این شناورها را آزاد کرد، اما وزارت دفاع آمریکا روز ۱۶ شهریور مدعی شد که دوربین‌های نصب‌شده روی ۲ شناور تجسسی نیروی دریایی آمریکا که توسط ایران توقیف شده بود ربوده شده‌اند.

پات رایدر، یکی از سخنگوهای پنتاگون روز ۱۶ شهریور گفت هنوز مشخص نیست که آیا دوربین‌های شناورهای آمریکایی در اختیار ایرانی‌ها است یا خیر. پایگاه المانیتور نوشته بود این اظهارات احتمال کنده شدن دوربین‌های این شناورها را باز نگاه می‌دارد.

نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران روز ۱۱ شهریورماه اعلام کرد ناوشکن جماران حین اجرای مأموریت برقراری امنیت و ایمنی کشتی‌رانی در دریایی سرخ  با چندین شناور ویژه داده‌برداری کوچک که در مسیر کشتیرانی بین‌المللی رها بود مواجه شده و به منظور جلوگیری از وقوع حادثه و احتمال تصادف دریایی از کنترل کننده این نوع تجهیزات خواسته به این نوع رفتار و حرکت خاتمه داده و مسیر حرکت را تغییر بدهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها