يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۵۴۰۳
زمان انتشار: ۱۱:۴۱     ۱۹ مهر ۱۴۰۱
تا تعیین وزیر جدید، سرپرستی «زاهدی وفا» ادامه دارد و گزینه پیشنهادی برای تصدی وزارت کار هم طی روزهای اخیر معرفی می‌شود.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت صبح امروز (سه شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک فرارسیدن هفته وحدت، گفت:

ان شاءالله این مناسبت و این هفته موقعیت و فرصتی برای تمرکز بیشتر روی مشترکات و اصول مشترک و دوری از اختلافات و نمادهایی که بیانگر وحدت امت اسلامی است باشد تا منجر به ایستادگی و پایبندی به اصول مشترک در مقابل دشمن باشد.

وی ضمن تسلیت به شهدای دفاع و امنیت مردم که در این ایام جان خود را فدا کردند، افزود: برخی از اقدامات ساماندهی شده و بعضاً تروریستی نشان داد دشمنان نظام برای ضربه به امنیت مردم و ثبات آرامش در کشور استفاده می‌کنند.

سخنگوی دولت اضافه کرد: در هفته‌های اخیر زلزله خوی را داشتیم که رئیس جمهور به وزرا و مسئولان مربوطه برای پیگیری موضوعات دستورات لازم را صادر کرد.

خوشبختانه این زلزله خسارت جانی نداشت، اما به هزار و ۱۰۰ نفر از مصدومان در این مدت خدمات درمانی ارائه شد. ۳۲۰۰ چادر و پنج هزار پُرس غذای گرم روزانه توزیع شد.

بهادری جهرمی با بیان خبر خوشی در خصوص به کار افتادن کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل، عنوان کرد: در طول سال گذشته صدها کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل فعال شدند که کارخانه نساجی مازندران در قائم شهر از جمله آنها است. این کارخانه جان تازه گرفته و در این کارخانه بیش از ۴۰۰ کارگر فعال شدند و سه شیفته در حال فعالیت هستند و ۱۰۰ شغل جدید هم در حال ایجاد است و چرخ اقتصادی کارخانه بعد از حمایت دولت در بازه ای از زمان، اکنون دارد بدون حمایت دولت می چرخد.

وی با اشاره به سفر معاون اول رئیس جمهور به اجلاس کشورهای حاشیه خلیج فارس، ادامه داد: در حوزه نفت و گاز پس از انعقاد قرارداد شاهد تغییرات مثبت در این زمینه خواهیم بود.

سخنگوی دولت تصریح کرد: خرید تضمینی گندم ما در امسال با تدابیر صورت گرفته افزایش سه و شش دهم داشته است و کل بدهی‌ها تسویه شده و دولت با جدیت به دنبال حمایت از کشاورزان است.

بهادری جهرمی در رابطه با احیای کارخانه‌های تعطیل و نیمه تعطیل، خاطرنشان کرد: با حمایت دولت قریب به ۱۵۰۰ کارخانه تعطیل و نیمه تعطیل مجدد آغاز به کار کردند. در کارخانه نساجی قائم شهر مطالبات معوق پرداخت و حقوق کارگران هم به موقع پرداخت شده و در پرداخت حقوق خودکفا شده‌اند.

وی در رابطه با اینکه با توجه به رأی نیاوردن وزیر پیشنهادی کار، برنامه دولت برای پرداخت یارانه‌ها چیست؟ گفت: از ابتدا قانون برنامه و بودجه در خصوص کالابرگ منوط به فراهم بودن زیرساخت‌ها بود که در حال حاضر هنوز زیر ساخت‌ها فراهم نیست و یارانه‌ها به صورت ماهانه پرداخت خواهد شد.

سخنگوی دولت درباره توصیه رئیس جمهور به فراهم کردن مکانی برای اعتراض و اقدام دولت برای تحقق این امر، افزود: سال‌های سال است مقام معظم رهبری بر لزوم ترویج و توسعه کرسی‌های آزاداندیشی در مجامع نخبگانی تاکید داشتند و تاکید داشتند مکان‌های را برای تصمیم گیری های جمعی در مراکز دانشگاهی تدوین کنیم.

بهادری جهرمی افزود: در حوزه نخبگانی کار شورای عالی انقلاب فرهنگی این بود که تأسیس خانه‌های گفتگوی آزاد به تصویب برسد تا همه دانشگاه‌ها به موجب آن مکلف شوند، مکان‌هایی را برای طرح مباحث انتقادی و اعتراضی پیش‌بینی کنند و اولین آن در دانشگاه تهران با حضور ۹۰ نفر از اساتید دانشگاه افتتاح شد. این موضوع در دستور کار دولت بوده و دولت از هر گونه مشارکت نخبگانی در این راستا استقبال می‌کند.
وی بیان کرد: دولت بارها شاهد تجمعات عمومی بوده است، اما به منظور اینکه خللی در امورات کشور پیش نیاید وزیر کشور مکلف به ارائه پیشنهاد برای ساماندهی به این شرایط شدند و باید منتظر پیشنهاد وزیر بود.

سخنگوی دولت در رابطه با لایحه ساماندهی حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت، گفت: جنگ روسیه و اوکراین موج تورمی داشت و برخی از آثار تورمی ناشی از اقدامات اقتصادی نادرست در سال‌های اخیر منجر به افزایش فشار اقتصادی به مردم شده بود و یکی از سیاست‌های دولت متناسب سازی همه اقشار و حقوق بگیران بود.

بهادری جهرمی ادامه داد: دولت در تلاش بود تا آنهایی که حقوق کمتر می‌گیرند و متضرر آثار تورمی هستند مورد توجه قرار گیرند. در آخرین حلقه از زنجیره افزایش حقوق، لایحه دو فوریتی افزایش حقوق کارمندان دولت تقدیم مجلس شد تا در پرتوی همکاری دولت و مجلس بتواند گام مؤثری برای متناسب سازی حقوق شود.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوال مهر مبنی بر اینکه «مدت سرپرستی آقای زاهدی وفا در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی پس از عدم رأی اعتماد تا چه زمانی تمدید شده است؟ و وزیر پیشنهادی این وزارتخانه چه زمانی معرفی خواهد شد؟ از دو گزینه استاندار هرمزگان و معاون مناطق محروم ریاست جمهوری به عنوان دو گزینه اصلی این وزارتخانه نام برده می‌شود، آیا این شائبه صحت دارد؟» تصریح کرد: تا تعیین وزیر جدید، سرپرستی «زاهدی وفا» ادامه دارد و وزارت طی روزهای اخیر گزینه پیشنهادی برای وزارت کار معرفی خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها