کد خبر: ۵۱۵۸۲
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۱
صدها تن از دانشجویان آمریکایی در اعتراض به مشکلات شدید مالی که به دنبال بدهی‌های عظیم ناشی از وام‌های تحصیلی گریبانگیر آنها شده‌ است در نیویورک تظاهرات کردند.

به گزارش فارس به نقل از شبکه "راشاتودی"، صدها دانشجوی آمریکایی در اعتراض به مخمصه مالی که به دنبال بدهی‌های گسترده ناشی از وام‌های تحصیلی گرفتار آن شده‌اند در نیویورک تظاهرات کردند.

بر اساس این گزارش، این تظاهرات پس از آن برگزار شد که مجموع بدهی‌های دانشجویان آمریکایی از مرز یک تریلیون دلار گذشت و به همین منظور دانشجویان آمریکایی با سوزاندن اسناد وام‌های دانشجویی خود خواستار دریافت "مدرک بدون بدهی" شدند.

 

بر اساس این گزارش، صدها دانشجوی آمریکایی در نیویورک در پارک "میدان اتحادیه "(Union Square Park)، تجمع کردند و پلاکاردهایی را به دست گرفته بودند که روی آن نوشته شده بود: "مدارج تحصیلی بدون بدهی" و "تحصیل در آمریکا: نمی‌شود روی آن سرمایه‌گذاری کرد".

دانشجویان معترض آمریکا همچنین بدهی‌ ناشی‌ از وام‌های دانشجویی را با وام‌های مسکن که جرقه‌ای برای بحران اقتصادی 2008 آمریکا شد، مقایسه کردند.

"هادی ناصر" یک از فارغ التحصیلان رشته دندانسازی، که پس از گذشت 8 سال از دوره تحصیلات دانشگاهی‌اش هنوز 186 هزار  دلار بدهی تحصیلی دارد به شبکه راشاتودی گفت که اگر بخواهد در یک کلینیک محلی کار کند هرگز نمی‌تواند زندگی روزمره خود را سپری کند.

 

"تیلر دیکنسون" دانشجوی 24 ساله آمریکایی نیز به دلیل عدم تجدید بورس تحصیلی اش مجبور به ترک تحصیل از دانشگاه شد و گفت: ادامه تحصیل با این شرایط برای دریافت مدرک لیسانس ارزش ندارد.

دانشجویان معترض آمریکا خواستار بخشش تمامی بدهی‌های دانشجویی خود شدند و بسیاری از دانشجویان اعلام کرده‌اند که اگر این شرایط ادامه پیدا کند ادامه تحصیل با وجود این رقم‌های بالای بدهی بر‌ای آنها هیچ ارزشی ندارد.

 

بانک مرکزی نیویورک تخمین زده است که 15 درصد از تمامی مردم آمریکا پول‌هایی را به دلیل دریافت وام دانشجویی بدهکار هستند و دو سوم از این تعداد را افراد زیر 30 سال تشکیل می‌دهند که بدهی‌های عظیمی را به دلیل دریافت وام دانشجویی متحمل شده‌اند و قادر به پرداخت آن نیستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها