أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۵۱۶۰۴۷
زمان انتشار: ۱۳:۲۶     ۰۱ آبان ۱۴۰۱
خبر خوش برای زوج‌های نابارور
رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌ها وزارت بهداشت بر ضرورت ایجاد مراکز سطح دو درمان ناباروری در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، ناباروی به عنوان یک موضوع قابل توجه در جامعه مطرح است و تقریبا یک چهارم زوجین دچار مشکلات ناباروری هستند.هزینه‌های زیاد درمان ناباروری به ویژه در بخش خصوصی مهمترین مشکل زوجین نابارور در مسیر درمان این بیماری است.

دولت نیز تلاش کرده است با گسترش مراکز درمان ناباروری و تحت پوشش قرار دادن خدمات درمان ناباروری شرایط درمان این بیماری و مشکل زوجین را تسهیل کند.در این راستا وزارت بهداشت از ایجاد مراکز درمان ناباروری سطح دو در دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور خبر داده است.خبری که می تواند برای زوجین نابارو در مناطق مختلف کشور مسرت بخش باشد؛ چراکه هرروز صدها زوج نابارو مجبور هستند برای درمان ناباروری به تهران مراجعه کنند.

امیرحسام علیرضایی،رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌ها وزارت بهداشت اعلام کرد: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری و برقراری عدالت در دسترسی و بهره مندی آحاد مردم از خدمات درمان ناباروری و اجرای ماده 41 قانون جوانی جمعیت، الزامات راه اندازی مراکز درمان ناباروری سطح دو توسط وزیر بهداشت ابلاغ شده است.

در هر دانشگاه پزشکی یک مرکز ناباروری 

وی ادامه داد:براساس این ابلاغیه حداقل یک مرکز درمان ناباروری سطح دو در دانشگاه‌های علوم پزشکی باید راه اندازی شود و خدمات ارزیابی زوج نابارور، تشخیص علت ناباروری، انجام خدمات تخصصی پیشرفته و ارجاع برای دریافت خدمات تخصصی در صورت نیاز در این مراکز ارائه شود.

 

109 مرکز خدمات تخصصی ناباروری در کشور

وی افزود: خوشبختانه 109 مرکز خدمات تخصصی ناباروری در کشور ارائه خدمت می‌دهند و امیدواریم با اهتمام دانشگاه‌های علوم پزشکی تعداد این مراکز افزایش یابد.

 علیرضایی گفت: در سال 1400 حدود 85 هزار سیکل آی وی اف توسط همه مراکز ناباروری کشور ارائه شده است.

پوشش بیمه و پرداخت وام به ناباروران

وی افزود: در راستای برنامه حمایت مالی از زوجین نابارور پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری مطابق ماده 43 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و وام قرض الحسنه ناباروری ارائه می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماریها وزارت بهداشت تاکید کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی همچنین باید نسبت به عقد قرارداد پوشش بیمه پایه در مراکز ناباروری تلاش کنند تا بتوانند گامی در جهت کاهش هزینه‌ها و آلام مردم در ارائه خدمات بردارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها