يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۶۱۵۲
زمان انتشار: ۰۹:۵۹     ۰۳ آبان ۱۴۰۱
هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۰۸/۰۳؛
سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران و برف در برخی مناطق کشور تا شنبه هفته آینده خبر داد و برای استان‌های ساحلی دریای خزر هشدار صادر کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم،‌ بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در استان‌های گیلان،‌ مازندران،‌گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی و شمال سمنان بارش و وزش باد پیش بینی شده است. در مناطق مستعد خیزش گردوخاک انتظار می‌رود.

امروز بارش‌ها در شرق مازندران و گلستان شدت خواهد داشت و دریای خزر مواج است. فردا چهارشنبه در اکثر مناطق کشور جو آرام و پایداری حاکم است و تنها در سواحل استان گیلان بارش‌های خفیف روی می‌دهد و روند افزایش نسبی دما در نوار شمالی به‌ویژه سواحل شمالی حاکم است.

پنجشنبه 5 آبان در مناطقی از شمال غرب، دامنه‌های زاگرس در غرب کشور و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران افزایش ابر گاهی رگبار پراکنده و وزش باد شدید پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز جمعه با گذر موج تراز میانی از نوار شمالی کشور در استان‌های آذربایجان شرقی،‌ اردبیل و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز ابرناکی و بارش پراکنده روی می‌دهد. در این روز با نفوذ جریانات شمالی به سواحل دریای خزر در استان‌های گیلان و مازندران بارش روی می‌دهد و بارش‌ها در گیلان و شرق اردبیل تشدید می‌شود.

شنبه آینده بارش‌ها در سواحل دریای خزر  تشدید شده و استان‌های گلستان،‌ خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی را در بر می‌گیرد. همچنین در استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز افزایش ابر، گاهی رگبار پراکنده و وزش باد شدید روی می‌دهد که در مناطق مستعد گردوخاک پیش بینی شده است. در این روز بارش در استان‌های گیلان و مازندران شدید است و در ارتفاعات اردبیل و البرز مرکزی بارش برف انتظار می‌رود.

توصیف سامانه: وزش باد همراه با افزایش ارتفاع موج 

زمان شروع: چهارشنبه 1401/08/04

زمان پایان: پنجشنبه 1401/08/05

نوع مخاطره: وزش باد همراه با افزایش ارتفاع موج، در نواحی ساحلی 1 تا 1.5 متر و در فراساحل تا 2.5 متر

منطقه اثر: نواحی ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران، گلستان.

اثر مخاطره: احتمال آسیب به تورهای صیادی و قفس‌ها، اختلال در تردد با قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک و احتمال خسارت به تأسیسات دریایی.

توصیه: محدودیت در سفرهای دریایی با شناورهای سبک و تمهیدات پیشگیرانه جهت دوری از خسارت در فعالیت‌های دریایی.

  توصیف سامانه: تشدید فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: بارش باران همراه با رعدوبرق در مناطق مستعد تگرگ

منطقه اثر: گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی.

اثر مخاطره: بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، احتمال سیلاب در مناطق مستعد، صاعقه، احتمال اختلال در تردد جاده‌ای، خسارت به سازه‌های موقت، تاخیر و احتمال لغو پرواز و آسیب به صنعت کشاورزی.

توصیه: احتیاط در سفرهای برون شهری، اجتناب و پرهیز از تردد و اسکان درحاشیه مسیل‌ها، اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، بازگشایی دهانه پل‌ها و آبروها، بررسی استحکام سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، تسریع در کاشت محصولات پاییزه و تسریع در برداشت مزارع پنبه در استان گلستان.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها