أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۶۳۴۵
زمان انتشار: ۱۴:۱۴     ۰۷ آبان ۱۴۰۱
دولت اسپانیا در بیانیه‌ای حمله تروریستی به شاهچراغ، حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) در شهر شیراز که به شهادت ۱۵ نفر از جمله ۲ کودک و زخمی شدن ۱۹ نفر از زائران آن منجر شد را محکوم کرد.

به گزارش پایگاه 598،  وزارت امور خارجه اسپانیا در بیانیه‌ای که در تارنمای این وزارتخانه منتشر شد، اعلام کرد: دولت اسپانیا، حمله تروریستی انجام شده در حرم شاهچراغ را قاطعانه محکوم می‌کند و همزمان با ابراز تسلیت صمیمانه خود به قربانیان و خانواده‌های آن‌ها، برای مجروحان آرزوی شفای عاجل دارد.

در ادامه این بیانیه آمده است: اسپانیا بر همبستگی کامل خود با ایران در مبارزه با تروریسم تاکید می‌کند.

اقدام تروریستی داعش در حمله مسلحانه به شاهچراغ با موجی از واکنش‌های جهانی مواجه شده است.

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد نیز حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) را به شدت محکوم و با مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران ابراز همدردی کرد.

غروب روز چهارشنبه (۴ آبان ۱۴۰۱) فردی مسلح با حمله به نمازگزاران در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز ۱۵ نفر از جمله چند زن و کودک را به شهادت رساند.

در استان فارس سه روز عزای عمومی اعلام شده است.

مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهدای این حادثه روز شنبه (۷ آبان ۱۴۰۱) باحضور باشکوه اقشار مختلف مردم در شهر شیراز برگزار شد.

 
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها