کد خبر: ۵۱۶۳۴۸
زمان انتشار: ۱۴:۱۶     ۰۷ آبان ۱۴۰۱
تمرکز برخی رسانه‌های به‌ظاهر اصلاح‌طلب درباره دروغ قطعی اینترنت با چاشنی اقتصاد و معیشت مردم، دقیقاً هم‌صدا با رسانه‌های معاند است. این نوع فضاسازی چیزی نیست جز تقلا برای تنفس مصنوعی به آشوب و تیز کردن قمه اوباش و اغتشاشگران.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از فارس، عصر روز چهارشنبه در پی حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) ۱۵ زائر شهید و ۲۳ نفر مجروح شدند. زنان و کودکان نیز در میان شهدا بوده‌اند. در تصاویر منتشر شده، یک پسربچه در آغوش مادرش به شهادت رسیده است.

ساعاتی پس‌ازاین اقدام رذیلانه و شنیع، گروهک تکفیری تروریستی داعش مسئولیت این اقدام جنایتکارانِ را بر عهده گرفت. هرچند برخی تحلیلگران تأکید کردند که اطلاعیه این گروهک تروریستی نباید اذهان را از بانیان اصلی این جنایت دور کند؛ دولت تروریست آمریکا، دولت‌های ناقض حقوق بشر در اروپا، حکام مرتجع در منطقه، رسانه‌های معاند از جمله بی‌بی‌سی فارسی، اینترنشنال سعودی، صدای آمریکا، رادیو فردا و طیف تندروی جریان به‌ظاهر اصلاح‌طلب در داخل و درمجموع همه افراد و رسانه‌ها و جریاناتی که در هفته‌های اخیر بنزین برآشوب‌ها ریخته و اغتشاشگران را بر ادامه اقدامات شنیع خود تشویق و ترغیب کردند.




و اما نوع واکنش‌ها به اقدام تروریستی در حرم شاهچراغ (ع) بیش‌ازپیش چهره حامیان تروریسم و دشمنان ملت ایران را نمایش داده و بر وضوح تصویر افزود.

در همین رابطه بی‌بی‌سی فارسی- رسانه حکومت دیکتاتوری و موروثی انگلیس- از بکار بردن کلیدواژه «تروریست» و «تروریسم» امتناع کرده و در خروجی اخبار خود از کلیدواژه‌هایی از جمله «حمله به شاهچراغ»، «حمله مسلحانه خونین» و «تیراندازی» استفاده کرد.
 

 


اینترنشنال سعودی، رسانه «انگلیسی-سعودی-اسرائیلی» نیز دقیقاً مشابه بی‌بی‌سی فارسی از بکار بردن کلیدواژه «حمله تروریستی» امتناع کرد. دیگر رسانه‌های معاند و به‌ظاهر فارسی‌زبان نیز دقیقاً رویکرد نیز در پیش گرفتند.

و اما در داخل کشور، برخی اعضای طیف افراطیون اصلاح‌طلب که سابقه محکومیت در فتنه 88 را نیز در کارنامه خود ثبت کرده‌اند، بجای محکومیت این اقدام تروریستی، گروهک جنایتکار داعش را تطهیر و بزک کردند.

برای نمونه «سعید شریعتی» از فعالین به‌ظاهر اصلاح‌طلب و از محکومین فتنه ۸۸ در توئیتی نوشت: «اطلاعیه‌ای که به نام داعش منتشر شده است یک سوتی بزرگ دارد: امروز چهارشنبه در سرزمین‌های عربی ۱ ربیع الثانی است و در تقویم ایران ۲۹ ربیع الاول است. اساساً ربیع الاول ۲۹ روزه است. این سوتی ناشی از چیست؟»
 
در ادامه، یکی از فعالین رسانه‌ای با انتشار تصویر یک روزنامه عربی چاپ اردن در مطلبی نوشت: «این هم روزنامه الدستور، چاپ اردن؛ تاریخ را ببینید، چهارشنبه 30 ربیع الاول؛ احمق‌های بی سواد پرمدعا را ببینید چطور می‌خواهند در جنایت داعش تردید ایجاد کنند...»
 





 
لازم به ذکر است که رسانه‌های معاند و از جمله اینترنشنال سعودی نیز تقلا کردند تا در دست داشتن داعش در اقدام تروریستی حرم شاهچراغ تشکیک ایجاد کنند و آن را به حاکمیت در ایران نسبت بدهند.

یکی از فعالین رسانه‌ای در این رابطه در مطلبی نوشت: «داعش رسماً مسئولیت جنایت ترور در شاهچراغ را به عهده گرفته، براندازها میگویند نه این کار خود جمهوری اسلامی است! چرا؟ چون می‌خواهند بستر "ادامه ترور و خونریزی" برای داعش را فراهم کنند. چون می‌دانند قبل از ترور فیزیکی، باید ذهن مردم را ترور کنند تا داعش بتواند کارش را ادامه دهد.

چون براندازان با نقاب صلح و آرامش با داعش دو لبه یک قیچی هستند. چون هر دو می‌خواهند اول جمهوری اسلامی ساقط و بعد ایران تجزیه شود.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها