أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۶۴۹۳
زمان انتشار: ۰۸:۳۸     ۱۱ آبان ۱۴۰۱
تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که چگونه انگلیس به عنوان یکی از کشورهای مدعی حقوق بشر، کودکان پناهنده را که از طریق کانال مانش به این کشور مهاجرت می کنند بزرگسال جا زده و بستر حقوقی اخراج آن‌ها را فراهم می‌کند.

به گزارش پایگاه 598، یک روز پس از آنکه اظهارات ضد مهاجرتی وزیر کشور انگلیس درباره پناهجویانی که با قایق‌های کوچک از کانال مانش به انگلیس مهاجرت می‌کنند خبرساز شد، روزنامه گاردین با انتشار گزارشی تکان دهنده از رسوایی حقوق بشری در یکی از مراکز مهاجرتی این کشور پرده داشت. این نشریه انگلیسی روز سه‌شنبه در یادداشتی به اعتراف کودکان پناهنده در مرکز مهاجرتی منستون در منطقه کنت پرداخت و تشریح کرد که چگونه ماموران مرزی آن‌ها را وادار می‌کنند سن خود را بالای ۱۸ سال اعلام کنند.

گاردین در این رابطه از دسترسی به یک فایل صوتی خبر داد که مربوط به گفت‌وگوی یک پسر ۱۶ ساله اریتره ای با مسئولین مرکز مهاجرتی منستون است. محتوای این فایل صوتی نشان می‌دهد که نامبرده تحت فشار قرار گرفته تا خود را بزرگسال معرفی کند. شورای پناهندگان انگلیس نیز اطلاعاتی در مورد مصاحبه اخیر کارکنان این سازمان با سه کودک کُرد عراقی و ایرانی که ادعاهای مشابهی را مطرح، ارائه کرده‌ است. در این گزارش می‌خوانیم: به طور معمول گوشی همراه از افرادی که با قایق‌های کوچک وارد انگلیس می‌شوند مصادره می‌شود، بنابراین کودکانی که این ادعاها را مطرح می‌کنند فرصتی برای ضبط مکالمات اولیه با مسئولان وزارت کشور را ندارند. اما در فایل صوتی منتسب به مرکز منستون، صدای پسر اریتره ای را می توان شنید که با ماموران مرزی در مورد نحوه سفر، سن و زمان ورودش به انگلیس سووال می‌شود.

متن پیاده شده از فایل صوتی به این ترتیب است: "تو بالای ۱۸ سال داری، اگر بگویید زیر ۱۸ سال دارید دچار مشکل خواهید شد. اما اگر سن‌تان را بیشتر از ۱۸ سال اعلام کنیم؛ اگر بگویید ۱۹ سال سن دارید از این مکان بیرون خواهید رفت". به گزارش گاردین، یکی از سه پسر کُرد هم که توسط کارمندان شورای پناهندگان مصاحبه شده است، نیز گفته است: «سه بار با من مصاحبه کردند و هربار از من درباره سنم پرسیدند. آنها به من گفتند تا زمانی که خود را بزرگسال اعلام نکنی، کاری برایت انجام نمی دهیم.اما سن من هویت من است، هرگز سنم را تغییر نمی دهم. چرا باید دروغ بگویمبه گفته کارکنان شورای پناهندگان انگلیس، دو کودک دیگر نیز در مصاحبه‌های خود توضیح‌ داده‌اند که چگونه تحت فشار قرار گرفته تا به دروغ سن خود را بزرگسال اعلام کنند. آنها همچنین از شرایط غیرانسانی نگهداری پناهجویان سخن خبر دادند. یکی از آن‌ها گفت: «وقتی برای اولین بار وارد انگلیس شدیم، ما را به مرکز دوور بردند. به ما گفتند که باید تاریخ تولد خود را تغییر دهیم و خود را بزرگتر معرفی کنیم. وعده دادند اگر تاریخ تولدمان را بزرگتر کنیم، ما را سوار اتوبوس می کنند و از مرکز خارج می‌شویم. من هم چون سختی کشیده‌ بودم، سردم بود، گفتم هرطور صلاح می‌دانید چون فقط می‌خواستم بیرون بروم.» گاردین در ادامه نوشت که طبق گزارش‌های منتشر شده، طبقه‌بندی اشتباه کودکان به عنوان بزرگسال، آنها را در معرض خطر آزار و اذیت جنسی قرار می‌دهد. این درحالیست که پس از ارزیابی های صورت گرفته، اکثر کسانی که در ابتدا توسط وزارت کشور بزرگسال ارزیابی شدند، بعدا مشخص شد که کودک هستند. «رنا مان» مدیر اجرایی بخش خدمات شورای پناهندگان انگلیس در این باره گفت: «در پاییز امسال، کارکنان ما شاهد تعداد بی‌سابقه و قابل توجهی از کودکان پناهنده بدون همراه بوده‌اند که توسط افسران مهاجرت به اشتباه به‌عنوان بزرگسال شناسایی شده‌اند. »وی افزود: برخی از کودکانی که در مرکز منستون اقامت داشتند به ما گفتند که با وعده انتقال به محل اقامت بزرگسالان تحت فشار قرار گرفتند تا اعلام کنند که بزرگسال هستند. این وضعیت بسیار نگران کننده است و امنیت آن‌ها را به خطر می اندازد.» «مدی هریس» از شبکه حقوق بشر انگلیس هم اظهار داشت: «به نفع دولت است که با این کودکان به‌عنوان بزرگسالان رفتار کند، زیرا فرصتی برای آنها فراهم می‌کند تا آنها را از بریتانیا بیرون کند. پیشتر کودکانی که به عنوان بزرگسال شناسایی شده بودند با ما تماس گرفته و گفته‌اند که وزارت کشور قصد دارد آنها را به رواندا منتقل کند. همچنین کودکی که اخیراً وارد انگلیس شده به ما گفته که ماموران مرزی به او هشدار داده‌اند که اگر نگوید بزرگسال است، چند هفته در منستون نگه داشته خواهد شد و هیچ‌کس به او کمک نخواهد کرد.» وزارت کشور انگلیس ادعا کرده مطالبی که توسط گاردین به آنها ارائه شده، اثبات نشده است و این روزنامه در ارائه "شواهد ملموس" برای حمایت از این ادعاها کوتاهی کرده است.

منبع: ایرنا

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها