کد خبر: ۵۱۶۵۲۳
زمان انتشار: ۱۰:۲۱     ۱۱ آبان ۱۴۰۱
دولت سوئیس با استناد به ادعاهای کشورهای غربی مبنی بر ارسال پهپاد توسط ایران به روسیه، ایران را تحریم کرد.

به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، دولت سوئیس اعلام کرد که تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه یک شرکت و سه عضور ارشد نیروهای مسلح ایران به دلیل حمایت از روسیه در جنگ اوکراین را تصویب کرده است.

دولت سوئیس در بیانیه‌ای اعلام کرده است که شرکت صنایع هوایی شاهد وابسته به نیروی هوافضای سپاه پاسداران و همچنین سرلشکر محمد حسین باقری رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح، حجت الله قریشی و سعید آقاجانی را تحریم کرده است.

دولت سوئیس مدعی شده که این افراد مشمول ممنوعیت ورود به کشور خواهند شد، تجارت با آنها ممنوع بوده و هرگونه دارایی آنها در سوئیس نیز مسدود خواهد شد.

ادعای کشورهای غربی مبنی بر ارسال پهپاد توسط ایران به روسیه، در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان هرگونه دخالت در جنگ اوکراین را با قاطعیت رد کرده‌اند.

روز دوشنبه ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری هفتگی خود بار دیگر با رد ادعای مقامات غربی مبنی بر ارسال سلاح توسط ایران به روسیه و استفاده از آن در جنگ اوکراین گفت: جمهوری اسلامی ایران صادرکننده سلاح به هیچ طرفی از جمله روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین نیست. جمهوری اسلامی ایران مخالف جنگ در عراق، افغانستان، یمن و در هر جای دیگر است و معتقد به استفاده از راهکارهای سیاسی است. ایران یک طرف جنگ در اوکراین نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها