يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۵۱۶۸۴۶
زمان انتشار: ۰۹:۲۳     ۱۷ آبان ۱۴۰۱
«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد دوشنبه هشدار داد که جهان در بحث تغییرات آب و هوایی در حال نزدیک شدن به «نقطه بی بازگشت» است.

به گزارش پایگاه 598، «آنتونیو گوترش» در سخنرانی در کنفرانس تغییرات آب و هوایی COP-۲۷ در شرم الشیخ مصر، بر اهمیت کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تأکید و خاطرنشان کرد: حدود ۳ میلیارد نفر از مردم جهان در کشورهایی زندگی می‌کنند که در برابر تغییرات آب و هوایی وضعیت شکننده دارند و هیچ سازگاری با حوادث فاجعه باری که باعث ایجاد مشکلات در جهان می‌شود، وجود ندارد.

وی افزود: انتشار گازهای گلخانه‌ای سیاره ما را تهدید می‌کند، ما به سمت جهنم اقلیمی پیش می‌رویم، به نقطه بی بازگشت تغییرات آب و هوایی نزدیک می‌شویم و همه کشورها باید برای تغییر منحنی انتشار این گازها عجله کنند.

گوترش همچنین خطاب به نمایندگانی که در نشست شرم الشیخ مصر گرد هم آمده بودند، گفت: بشر دو گزینه پیش رو دارد؛ همکاری یا هلاک شدن. پیش از این، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه گفت که خواهان فشار بر کشورهای ثروتمند غیر اروپایی، به‌ویژه ایالات متحده است تا سهم خود را در کمک به کشورهای فقیرتر برای مقابله با تغییرات آب و هوایی بپردازند. این اظهارات ماکرون در حالی است که نخست وزیر اسبق انگلیس اذعان کرد که این کشور قادر به پرداخت غرامت مربوط به تغییرات آب و هوایی نیست. «بوریس جانسون» امروز دوشنبه اعلام کرد که انگلیس به عنوان رهبر انقلاب صنعتی قادر نیست به کشورهای فقیرتر به دلیل تغییرات آب و هوایی ناشی از فعالیت‌های خود غرامت پرداخت کند. نمایندگان شرکت کننده در کنفرانس سازمان ملل متحد در مورد تغییرات آب و هوایی (COP۲۷) در شرم الشیخ مصر درباره بررسی این پرونده که آیا کشورهای ثروتمند باید به کشورهای فقیر آسیب دیده از تغییرات آب و هوایی غرامت پرداخت کنند، توافق کردند.

منبع: مهر

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها