أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۵۱۷۴۳۶
زمان انتشار: ۱۰:۳۱     ۲۹ آبان ۱۴۰۱
چهره‌ شاداب و امیدوار بازیکنان تیم ملی سوژه فیفا ؛
به گزارش روزنامه ایران تیم ملی این روزها در قطر تمریناتش را پیگیری می‌کند تا آماده بازی حساس مقابل انگلیس در جام جهانی ۲۰۲۲ شود.شاگردان کارلوس کی‌روش، در حالی پنجشنبه یک نوبت تمرین از ساعت ۱۶:۳۰ پشت سر گذاشتند که علی قلی‌زاده در حاشیه این تمرین گفت: «باید در هر بازی پیروز شویم و فرقی ندارد با امریکا بازی کنیم، انگلیس یا تیم دیگری. برای ما اینها فقط یک مسابقه است.»

به گزارش پایگاه 598، به نقل از روزنامه ایران: تیم ملی این روزها در قطر تمریناتش را پیگیری می‌کند تا آماده بازی حساس مقابل انگلیس در جام جهانی ۲۰۲۲ شود.شاگردان کارلوس کی‌روش، در حالی پنجشنبه یک نوبت تمرین از ساعت ۱۶:۳۰ پشت سر گذاشتند که علی قلی‌زاده در حاشیه این تمرین گفت: «باید در هر بازی پیروز شویم و فرقی ندارد با امریکا بازی کنیم، انگلیس یا تیم دیگری. برای ما اینها فقط یک مسابقه است.»

کی‌روش: نمی‌خواهیم رقبا را بزرگ‌تر از آنچه هستند تصور کنیم

کی‌روش هم درباره بازی مقابل انگلیس، گفت: «بدون تردید قوی‌ترین رقیب ما انگلیس است اما بلافاصله پس از بازی با این تیم، قوی‌ترین تیم گروه ولز است و پس از این دیدار هم قوی‌ترین تیم برای ما امریکا است. قصد داریم بموقع با آنها رو‌به‌رو شویم و نمی‌خواهیم آنها را بزرگ‌تر از آنچه هستند تصور کنیم. فضای مثبتی بین بازیکنان و کادر فنی تیم ملی وجود دارد.»

جهانبخش: همه ما عاشق پوشیدن پیراهن تیم ملی ایران هستیم

یک ساعت قبل از این تمرین هم 2‌بازیکن با حضور در کنفرانس مطبوعاتی پاسخگوی سؤالات خبرنگاران بودند. یکی‌ از این ملی پوشان، علیرضا جهانبخش بود که ابتدا سؤالات را با زبان فارسی جواب می‌داد اما در ادامه جواب یکی‌ از خبرنگاران را با زبان انگلیسی داد و آرین قاسمی ترجمه‌اش کرد. جهانبخش در این نشست خبری گفت:«خوشحالم که اینجا هستم. قطعاً برای نخبگان فوتبال دنیا حضور در جام جهانی افتخار بزرگی است. همیشه سعی کرده‌‌ایم با تمام تلاش به این مهم دست پیدا کنیم. در دو دوره قبل عملکرد خوبی داشتیم و اکنون هم، همه بازیکنان که در تیم ملی هستند، برای داشتن یک تورنمنت خوب آماده هستند. بازی دوستانه‌ای هم که در این کشور انجام دادیم، برای آماده‌سازی تیم ملی می‌تواند به ما خیلی کمک کند.»

او در مورد اینکه با توجه به سابقه حضورش در فوتبال انگلیس چه نظری در مورد دیدار اول تیم ملی با این حریف دارد، عنوان کرد: «قطعاً با توجه به سه فصلی که در لیگ انگلیس سپری کرده‌ام، تجربه زیادی به دست آورده‌ام. در کنار بازیکنانی بازی کرده‌ام که تجربه بازی در انگلیس را دارند. قطعاً نسبت به ذهنیت و نگاه‌شان به فوتبال شناخت زیادی دارم. بازی کردن مقابل این تیم، اتفاق خیلی مهم است که برای من به‌عنوان بازیکن و تیم ملی در این تورنمنت رخ می‌دهد، البته این مسابقه تفاوت زیادی با دو دیدار دیگر برای من ندارد. باید برای هر مسابقه آمادگی خاصی داشته باشیم. برای خودم نیز به شخصه با توجه به شناختی که از کیفیت انگلیسی‌ها دارم، این بازی می‌تواند متفاوت‌تر باشد. این مسائل از لحاظ ذهنی می‌تواند بیشتر به خود من کمک کند و سعی کرده‌ام در حد کوچکی آنها را به تیم و کادر فنی منتقل کرده و در موردش صحبت کنم.»

جهانبخش در مورد سؤال خبرنگار انگلیسی درباره اتفاقات اخیر رخ داده در کشورمان هم این پاسخ را به او داد: «فکر می‌کنم شما خبرنگار یک رسانه انگلیسی هستید. اکنون ما همگروه هستیم، در غیر این صورت در حال حاضر این سؤال را نمی‌پرسیدید اما باید بگویم تمام تمرکز من و همه هم‌تیمی‌هایم روی فوتبال است. ما از بچگی عاشق پوشیدن پیراهن تیم ملی بودیم و آمادگی داریم تنها به فوتبال فکر کنیم. تمام هدف ما این است به پیراهن تیم ملی احترام بگذاریم و هرچه داریم برای این تیم انجام بدهیم. تمام تمرکز خود را روی دیدار با انگلیس گذاشته‌ایم تا بتوانیم سبب خوشحالی و افتخار مردم‌ کشورمان شویم. در مورد شادی پس از گل پرسیدید این یک مسأله شخصی است. هر بازیکن شادی متفاوتی دارد. خواندن سرود ملی هم مسأله‌ای است که در موردش صحبت کردیم اما تمام تمرکز ما روی این است که بتوانیم خوب بازی کرده و سعی کنیم بهترین عملکرد را برای مردم ایران داشته باشیم و سبب شادی و افتخار آنها شویم. »



بیرانوند: به قطر آمدیم تا مردم ایران را خوشحال کنیم

علیرضا بیرانوند دروازه بان تیم ملی هم در این نشست خبری گفت: «ما سومین جام جهانی متوالی است که حضور داریم. در 2 جام قبلی خوب کار کردیم، بخصوص جام جهانی روسیه که شانس بسیار بزرگی داشتیم برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران از گروه‌مان صعود کنیم. این تجربه می‌تواند در جام جهانی قطر به ما کمک کند. کارمان خیلی سخت است، ولی با تمرینات خوبی که انجام دادیم و بازی‌های دوستانه مناسب مثل اروگوئه و سنگال و بازی مقابل تونس که برگزار کردیم، حرف‌های زیادی برای گفتن داریم. مطمئن باشید اینجا آمدیم که تاریخ‌سازی کنیم. جام جهانی یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای فوتبال دنیا است و ما سخت خودمان را آماده کرده ایم و به‌دنبال این هستیم تا در این جام جهانی برای اولین بار در تاریخ به دور دوم مسابقات صعود کنیم.»

بیرانوند در پاسخ به پرسش یک خبرنگار انگلیسی درباره اتفاقات اخیری که در کشور ایران رخ داده و اینکه برخی بازیکنان بعد از گلزنی شادی نمی‌کنند، بیان کرد: «همانطور که آقای جهانبخش به‌عنوان کاپیتان تیم ملی گفتند، ما به اینجا آمدیم و تمرکز خود را روی یکی از بزرگترین رویدادهای فوتبال دنیا گذاشتیم. هرکسی آرزو دارد اینجا باشد. ما الان اینجا هستیم و تمرکزمان را گذاشتیم تا بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. شادی گل کردن یا نکردن یک مسأله شخصی است. ما وقتی اینجا هستیم، به‌دنبال خوشحال کردن مردم ایران هستیم، چون تیم ملی متعلق به ایران است. ما می‌خواهیم برای اولین بار از گروهمان صعود کنیم و امیدوارم این اتفاق بیفتد.»

انصاری‌فرد هم از خجالت خبرنگار انگلیسی در‌آمد

در ادامه نشست‌های خبری ویژه مسابقات جام‌ جهانی، کریم انصاری‌فرد مهاجم تیم ملی و همچنین مرتضی پورعلی گنجی مدافع تیم ملی ایران پاسخگوی سؤالات خبرنگاران بودند. انصاری‌فرد گفت: «در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با تمام توان بازی خواهیم کرد تا بهترین نتایج را در این کشور ثبت کنیم. به دنبال تاریخ‌سازی در جام جهانی هستیم. تمام بازیکنان و کادر فنی هم‌قسم شدند تا تمرکزشان روی فوتبال باشد.» او در پاسخ به سوال تکراری خبرنگار انگلیسی گفت: «ما هر جوابی بدهیم، شما هرطور دلت بخواهد می‌نویسی به اینکه هر روز یک سوال تکراری از بازیکنان بپرسی احترام می‌گذارم چون وظیفه‌ات است اما ما یک تیم واقعی هستیم و به همین خاطر از یکدیگر دفاع می‌کنیم.»

پورعلی‌گنجی: هم‌‌قسم‌ شده‌ایم تا دل مردم را شاد کنیم

پورعلی‌گنجی هم عنوان کرد:«تنها مسأله مهم این است که با تعهد و تمرکز کامل هم‌‌قسم‌ شده‌ایم تا دل مردم کشور را شاد کرده و موجب افتخار آنان شویم. نقطه قوت تیم‌ در جام‌ جهانی گذشته این بود که از خط حمله تا مدافعان برای گل نخوردن تلاش می‌کردند. در حال حاضر نیز کادر فنی روی اتحاد تأکید دارد تا همه برای هم‌‌تیمی‌های خود بجنگیم تا به هدف‌مان برسیم. موضوع مهم در تیم‌ ما فعل خواستن است تا به چیزی‌ که می‌خواهیم برسیم و برای آن زحمت بکشیم.  همه بچه‌ها خوشحال‌تر و متحدتر هستند و امیدوارم در روزهای بازی برای زنان‌ و مردان‌ ایران خوشحالی ایجاد کنیم.»

واکنش رسانه‌ها به صحبت‌های جهانبخش

اما صحبت‌های جهانبخش با واکنش رسانه‌های انگلیسی هم مواجه شد و روزنامه «اکسپرس» نوشت: «جهانبخش کاپیتان ایران، رسانه‌های انگلیسی را به جنگ روانی در آستانه بازی‌های روز دوشنبه گروه B جام جهانی متهم کرد. او معتقد است خبرنگاران انگلیسی سعی دارند حریفان مرحله گروهی خود را عصبی کنند.» روزنامه «میرر» نیز نوشت: «جهانبخش در نشست خبری گفت که سؤالات در مورد حوادث در ایران، تلاش در ایجاد بی‌ثباتی در تیم ایران است.» روزنامه ایرلندی «آیریش تایمز» نیز نوشت: «کاپیتان ایران تیم رسانه‌ای انگلیس را به تلاش برای آشفتگی در تیم ملی ایران متهم کرد.» «خبرگزاری فرانسه» هم در این رابطه نوشت: «جهانبخش، گفت تمرکز تیمش بر رقابت در جام جهانی است، نه اعتراضات.»

تشکر سجادی از پاسخ حرفه‌ای کی‌روش

سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان درباره واکنش کی‌روش به سؤال حاشیه‌ساز خبرنگار یک رسانه انگلیسی گفت: «واقعاً جا دارد صمیمانه از مدیریت و حمایت او از تیم ملی تشکر کنیم‌. موفقیتی که در کنفرانس مطبوعاتی داشتند، موضع‌گیری و پاسخ او برای ما بسیار ارزشمند بود. کی‌روش مانند شیر کنار تیم ملی است و از بچه‌های ما در تیم ملی فوتبال صیانت می‌کند. صمیمانه به‌عنوان وزیر ورزش و جوانان از او تشکر می‌کنم و امیدوارم ما هم با نوع حمایت از او و برنامه‌هایی که برای تیم ملی داریم و امیدواریم پیاده شود، ثابت کنیم حامی تیم ملی هستیم.»

چهره‌ شاداب بازیکنان تیم ملی سوژه فیفا شد

صفحه رسمی فیفا، پنجشنبه تصاویری از بازیکنان تیم ملی پیش از جام جهانی 2022 قطر منتشر کرد. در این تصاویر بازیکنانی چون مهدی طارمی، علیرضا جهانبخش، سعید عزت‌اللهی، کریم انصاری فرد و سامان قدوس حضور دارند که چهره‌ شاداب و امیدوار آنها مورد توجه قرار گرفته بود.

نگرانی‌ از بازی تدافعی انگلیس مقابل ایران

فوتبالیست سابق لیورپول بیم آن را دارد که چیدمان گرت ساوتگیت سرمربی انگلیس، این تیم را در دفاع آسیب پذیر کند. جان بارنز به روزنامه «میرر» گفت: «می‌ترسم که ساوتگیت، جود بلینگهام را در شروع بازی‌ها انتخاب کند. انگلیس با چیدمان دفاعی چه چیزی را می‌خواهد نشان دهد؟»

پیشگویی پیروزی ایران مقابل انگلیس

یک آلپاکا (از گونه‌های شتر) در باغ وحشی در انگلیس برنده بازی‌های گروهی انگلیس را در جام جهانی قطر پیش‌بینی می‌کند. به نوشته روزنامه «ایندیپندنت» این آلپاکای انگلیسی پیش‌بینی کرده که انگلیس به مرحله حذفی جام جهانی راه پیدا می‌کند. این آلپاکا البته پیش‌بینی کرده که انگلیس مقابل ایران در بازی افتتاحیه شکست می‌خورد. او پیش‌بینی کرده که تیم گرت ساوتگیت شروع کندی خواهد داشت و ایران مقابل این تیم پیروز می‌شود، اما  امریکا و ولز را شکست می‌دهد.

طارمی سوژه یوفا شد

درخشش بی‌نظیر مهدی طارمی با پورتو دو ماه قبل از جام جهانی باعث شده تمام رسانه‌های خارجی این روزها برای معرفی ستارگان ایران در این تورنمنت نام طارمی را در صف اول بهترین‌های شاگردان کی‌روش بگذارند. در همین رابطه توئیتر یوفا قبل از آغاز مسابقات جام جهانی با انتشار تصویر ستاره سابق پرسپولیس، نوشت: «طارمی بهترین گلزن پورتو است. آیا می‌تواند در مسابقات جام جهانی 2022 قطر نامی از خود به جای بگذارد؟»

تصمیم کلیدی کی‌روش درباره تیم ملی

سایت «ریانووستی» روسیه نیز گزارشی درباره تیم ملی نوشته که در آن آورده است: «ایران با حضور پی‌درپی در 3 جام جهانی اخیر، به یکی از تیم‌های ثابت بزرگترین رویداد فوتبالی جهان تبدیل شده و این مرهون تلاش مربی پرتغالی است که سال‌ها دستیار سرالکس فرگوسن افسانه‌ای در تیم منچسریونایتد بوده است. یکی از تصمیمات کلیدی کی‌روش، جذب بازیکنانی با ریشه ایرانی بوده که در لیگ‌های اروپایی حضور دارند. علاوه بر دعوت بازیکنان بااستعداد از اروپا، مربیان اروپایی را هم به کار گرفته است. ایرانی‌ها یک برتری نسبت به رقیبان سرسخت خود در مرحله گروهی جام جهانی دارند و این به آب و هوای قطر که در منطقه خاورمیانه قرار گرفته باز می‌گردد. تیم کی‌روش با هوای اقلیم خشک قطر غریبه نیست. سردار آزمون و مهدی طارمی دو بازیکن رعب‌آور ایران هستند. اولی در روسیه بسیار شناخته ‌شده است ،چراکه برای روبین کازان، روستوف و زنیت به میدان رفته و دومی هم گلزن برتر پورتو پرتغال است.»

ایران در صدر استفاده از بازیکنان 2018

از میان تیم‌های حاضر در جام جهانی قطر، 24 تیم در جام جهانی 2018 روسیه نیز حضور داشتند و 8 تیم دیگر این جام یعنی، دو همگروه ایران، ولز و امریکا و همچنین کشورهای غنا، هلند، اکوادور، کانادا، کامرون و قطر میزبان این رقابت‌ها درجام جهانی روسیه حضور نداشته‌اند. جالب اینکه دو تیم ایران و بلژیک، که اتفاقاً پیرترین تیم‌های جام نیز هستند (با درنظر گرفتن میانه)، کمترین تغییرات را در لیست خود نسبت به جام جهانی 2018 داشته‌اند. ایران و بلژیک هرکدام با 16 بازیکن مشترک با لیست جام جهانی روسیه، پا به قطر گذاشته‌اند. در انتهای این لیست، تیم‌های عربستان و اسپانیا با تنها 6 بازیکن مشترک قرار دارند که در واقع با نسل جدید و متفاوتی نسبت به 4 سال قبل خود پا به آوردگاه جام جهانی می‌گذارند.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها