أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۵۱۷۶۷۰
زمان انتشار: ۰۹:۴۷     ۰۳ آذر ۱۴۰۱
مواضع صریح سرمربی تیم ملی فوتبال ایران؛
کارلوس کی‌روش بخوبی متوجه ضعف کار شده است. چکیده حرف‌هایش هم این است: نیروهایی از بیرون زمین نمی‌خواهند این بچه‌ها در لباس تیم‌ملی موفق باشند.

به گزارش سرویس ورزشی پایگاه 598، کارلوس کی‌روش بخوبی متوجه ضعف کار شده است. چکیده حرف‌هایش هم این است: نیروهایی از بیرون زمین نمی‌خواهند این بچه‌ها در لباس تیم‌ملی موفق باشند. همان‌هایی که چند ماه گذشته همه تلاش‌شان را به کار بستند تا فیفا به بهانه‌های مختلف مانع حضور تیم‌ملی ایران در جام‌جهانی شود، حالا خودشان را به همان سکوها رسانده‌اند و تیم‌ملی را هو می‌کنند. کی‌روش متوجه شده چنین فضایی که درون کشور بنا به اتفاقات چندماه گذشته خلق شده است، چگونه روی پسرانش اثر سوء گذاشته است.
 
او دیروز باز هم به این موضوع مهم اشاره کرد و گفت فشار بیرونی مانع ارائه نمایش واقعی ملی پوشان شده است. تیم‌ملی ایران فردا ساعت 13:30 به وقت تهران به مصاف تیم‌ملی ولز می‌رود. بدون شک این بازی تکلیف ما را در جام بیست و دوم مشخص می‌کند. ولز برخلاف تیم‌ملی فوتبال انگلیس نه مدعی شماره یک جام است و نه از بازیکنان شماره یک جهانی بهره می‌برد. بزرگ‌ترین ستاره‌شان گرت بیل پا به سن گذاشته است که براحتی می‌شود او را هم مهار کرد، البته اگر مسائل بیرونی روی ملی‌پوشان ما اثر منفی نگذارد. 
 
چرا ما بازی انگلیس را نبردیم یک بحث است، اینکه چرا آنگونه پرگل‌ترین شکست تاریخ‌مان را رقم زدیم، موضوع دیگر که باید به آن پرداخت.
 
بدون شک فشارهای سیاسی بیشترین اثر را روی ملی‌پوشان گذاشته بود، تا جایی که آنها قبل از بازی مچ‌بند مشکی بستند و حلقه اتحاد تشکیل دادند و سپس بنا به جو به وجود آمده ترجیح دادند سرود ملی را در دل بخوانند تا روی لب. این واقعیتی است که اگر کتمانش کنیم فقط خودمان را فریب داده‌ایم و دچار خودسانسوری شده‌ایم، چون همه آن را دیدند. 
 
اما همان بازیکن‌ها با همه توان بیش از 113 دقیقه دویدند و تلاش کردند. همانند بیرانوند از جان مایه گذاشتند و آسیب جسمی جدی دیدند. یادمان نرود آنها هم آدم هستند؛ جزئی از این اجتماع و مردم. وقتی جو فضای مجازی به بدترین شکل ممکن آنها را زیر سوال می‌برد و از آنها چیزهای عجیب و غریبی می‌خواهد، بدون شک در لحظه حساس با آن تمرکزی که باید داشته باشند، نمی‌توانند مقابل حریف ظاهر شوند. در اینکه اشتباهات فنی داشتیم و ترکیب اولیه‌مان کاملا غلط بود، جای هیچ بحثی نیست اما دریافت 6 گل دلایل غیرفنی هم داشت.
 
در این میان تیم ملی فوتبال عربستان موفق شد با نتیجه  2-1 از سد آرژانتین بگذرد. این کار بزرگ هرگز انجام نمی‌شد جز با حمایت یکصدا و متحد هواداران سعودی در ورزشگاه. آنچه خبرنگار اعزامی «وطن‌امروز» به دوحه گزارش کرده، می‌گوید نیمه دوم به قدری سعودی‌ها یکصدا و با هیاهو تیم‌ملی‌شان را تشویق می‌کردند که بازیکنان آرژانتین  شوکه شده بودند. البته از حیث فنی هم سعودی‌ها تغییراتی را انجام دادند و موفق شدند در کمتر از 5 دقیقه ۲ گل به یاران مسی بزنند و کار را تمام کنند. 
 
وقتی از اتحاد کامل سکو و زمین حرف می‌زنیم، دقیقا از چنین فضایی می‌گوییم؛ همان فضایی که 4 سال قبل در ۳ بازی تیم‌ملی فوتبال ایران مقابل رقبایش در روسیه شکل گرفت و ما توانستیم 4 امتیاز بگیریم. 
 
آیا حقیقتا سکوها در روز بازی با انگلیس همانند 4 سال قبل بود؟ 
 
فشار بی‌حد و اندازه و تقریبا می‌شود گفت بیجای خیلی‌ها، اثرات منفی روی تیم‌ملی گذاشت و کار تا جایی پیش رفت که اواخر بازی، کی‌روش با بخشی از تماشاگران که پشت نیمکت تیم‌ملی نشسته بودند و بازیکنان را به دلایل سیاسی هو می‌کردند شروع به بگومگو ‌کرد. 
 
ما جواهری به اسم مهدی طارمی را در خط حمله‌مان داریم که با کمترین موقعیت‌ها توانست 2 بار دروازه انگلیس را باز کند. اگر کمی خوش‌شانس‌تر بودیم شاید توپ آزمون با واکنش فوق‌العاده گلر حریف به تیر دروازه نمی‌خورد. پس از حیث هجومی ما مهره‌های قابلی داریم که اگر فشارهای کشنده سیاسی و همه‌جانبه روی تیم‌ملی نباشد، این پسران قادرند مقابل تیم‌ملی ولز، آب رفته را به جوی بازگردانند. 
 
کارلوس کی‌روش دیروز هم در مصاحبه با خبرنگاران حاضر در تمرین تیم‌ملی و هم در یک پست جداگانه اینستاگرامی همه تلاش خود را کرد تا به فشارهای سیاسی غیرمنصفانه عده‌ای روی شاگردانش اشاره کند. او حمایت قاطعانه‌تر مردم را می‌خواهد و می‌گوید قادر است با 40 سال تجربه بین‌المللی، نتیجه را برای ایران بازگرداند، به شرطی که پسرانش روحیه خود را ریکاوری کنند و اینگونه زیر چکش نقد بی‌رحمانه عده معدود اما پرسر و صدا نباشند. 
 
کی‌روش به بازیکنان تیم ملی: به حرف‌های تماشاگرنماها توجه نکنید
سرمربی تیم ‌ملی فوتبال کشورمان گفت: دشمنان ما کسانی هستند که تلاش کردند تمرکز ما را بر هم بزنند. کارلوس کی‌روش در حاشیه تمرین تیم ‌ملی فوتبال درباره شرایط روحی تیم و اینکه آیا تیم ‌ملی برای دیدار با ولز آماده است، اظهار داشت: در درجه اول به خاطر حمایت‌های شما تشکر می‌کنم. هیچ‌وقت علاقه نداریم داخل زمین باشیم ولی نتوانیم برای هواداران‌مان افتخار کسب کنیم، ما نباید نگران هوادارنماها باشیم. نباید به حرف‌های این تماشاگرنماهای غیرواقعی و هیجان‌زده توجه کنیم. برای تبدیل شدن به یک قهرمان واقعی باید هزینه زیادی بپردازید. وی افزود: ولی نتیجه‌ای که به دست آمد مطمئنا باعث یادگیری ما مقابل تیمی که در حال حاضر یکی از کاندیداهای قهرمانی این جام است، می‌شود. با رفتار و روند مناسب روحی و ذهنی باید درون زمین فقط خودمان باشیم. نمی‌توانید تصور کنید جوانان تیم در چند روز گذشته چه زندگی‌ای داشتند. تصور کنید هر چه می‌گویید برخی می‌خواهند شما را بکشند. بچه‌ها می‌خواهند فقط فوتبال بازی کنند. تجربه من در ۴۰ سال می‌گوید می‌توانم در این ۴ روز کار را بخوبی پیش ببرم تا تیم ‌ملی برای بازی با ولز آماده شود. کارلوس کی‌روش گفت: همان‌طور که پیش‌تر گفتم، بازیکنان در تیم ‌ملی دشمنان ما نیستند. به کسانی که می‌خواهند بازیکنان را تبدیل به دشمنان کشور کنند، می‌خواهم تبریک بگویم به خاطر اینکه کارشان را درست انجام دادند. سرمربی تیم ‌ملی ادامه داد: مطمئنم اکثر مردم می‌دانند این بازیکنان در سال‌های طولانی باعث شادی و افتخار آنها شدند. می‌خواهم این ایده و نظریه که بازیکنان تیم ‌ملی دشمنان ما هستند را تخریب کنم و مقابل آن بجنگم. دشمنان ما کسانی هستند که تلاش کردند تمرکز ما را به هم بزنند. کسانی که فکر می‌کنند بازی در جام‌جهانی مقابل تیم‌هایی مثل انگلیس یا پرتغال مثل بازی پلی‌استیشن است ولی این مسؤولیت بزرگی بر روی دوش ما است. 
 
انتقاد شدید کی‌روش از سایت ورزش سه درباره لو رفتن ترکیب تیم ملی
وی درباره لو دادن ترکیب تیم‌ملی توسط ورزش سه تصریح کرد: به افرادی که این کار را انجام دادند تبریک می‌گویم. نمی‌توانم صحبت‌هایم را تمام کنم بدون اینکه به رسانه ورزش سه تبریک نگویم. شما کارتان را خوب انجام دادید، چون ترکیب را ساعت‌ها قبل از بازی، صبح اول وقت اعلام کردید. این به ما نشان می‌دهد یک نفر در تیم حضور دارد که با شما صحبت کرده است. همه رسانه‌های ایرانی اینجا هستند ولی شما این کار را انجام دادید. شما یک قهرمان بزرگ هستید. 
 
پست مهم کی‌روش خطاب به بازیکنان: در این دام نیفتید!
سرمربی تیم ‌ملی فوتبال ایران بار دیگر با انتشار پستی اینستاگرامی به تهییج بازیکنانش پرداخت. کارلوس کی‌روش که با انتشار یک ویدئو در اینستاگرام از بازیکنانش خواسته بود تسلیم نشوند، بار دیگر با قرار دادن پستی جدید در صفحه مجازی‌اش، از بازیکنان خواست قهرمان واقعی برای مردم ایران باشند و در دام محبوبیت‌های پوشالی نیفتند: 
 
«بچه‌ها در فوتبال نمی‌توانیم وقت‌مان را با بهانه‌جویی یا سرزنش دیگران صرف کنیم. ما باید مسؤولیت‌های خود را بپذیریم، متواضع و قدرتمند باشیم تا با هم در مقابل ناکامی‌ها و اشتباهات خود ایستادگی کنیم. 
 
در فوتبال وظیفه ما این است که بازی کنیم، برای حامیان خود نتیجه بگیریم و لذت، شادی و افتخار را برای تیم و هواداران به ارمغان بیاوریم. 
 
ما نمی‌توانیم جذب یا نگران محبوبیت آسان(بادآورده) شویم. به محبوبیت ساختگی و پوشالی اهمیت ندهید. 
 
برای اینکه قهرمانی بزرگ و واقعی باشید و نقش رهبری داشته باشید، هزینه زیادی لازم است. در دام قهرمان بودن با قیمت ارزان نیفتید. 
 
خدا این فرصت را به شما داده تا با استعداد و کار در فوتبال آن را انجام دهید. فقط انجامش بده! استفاده نکردن از این هدیه جرم است. 
 
متعهد و درگیر آبروی خود باشید که قهرمانی واقعی و الگوی جامعه باشید که باعث می‌شود مردم، خانواده و دوستان‌تان به شما افتخار کنند. در فوتبال، سایر مسائل به خاطر شکست و حسادت است». 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها